ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Περί Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και εισιτηρίων

15 Εδώ και μερικέ μέρες μ’ έχει προτρέψει αναγνώστης να ασχοληθώ με το θέμα των τιμών των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μάλιστα, μου έστειλε έναν πίνακα με τις τιμές, έτσι όπως ισχύουν μέχρι σήμερα, σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, και Ηράκλειο, τον οποίο συμπλήρωσα με τις τιμές που θα ισχύσουν υποχρεωτικά από 1η (28)  Φεβρουαρίου του 2011: 

  ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΤΙΜΗ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΝΟΝ 1,00 ΕΥΡΩ 0,60 ΕΥΡΩ 0,75 Α Ζώνη
1,10 Β Ζώνη
ΤΙΜΗ ΣΗΜΕΡΑ ΦΟΙΤ 0,50 0,30 ο,55 και 0,80
ΤΙΜΗ ΑΠΟ 1 Φεβρ (ή 28 για Ηράκλειο) ΚΑΝ 1,20 (1,40 με μετεπιβίβαση) 0,80 (0,90 με μετεπιβίβαση) 1,10 Α Ζώνη
1,50 Β Ζώνη
ΤΙΜΗ ΑΠΟ 1 Φεβρ (ή 28 για Ηράκλ) ΦΟΙΤ 0,60 0,40 0,80 Α Ζώνη
1,10 Β Ζώνη

Βλέπετε στον παραπάνω πίνακα, ότι οι τιμές των εισιτηρίων στις πόλεις αυτές διαφέρουν αρκετά, με το Ηράκλειο να είναι με διαφορά η πιο ακριβή πόλη στις μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή με λεωφορεία, καθώς δεν υπάρχει κάποιο άλλο μέσο (όπως στην Αθήνα που υπάρχει μετρό και τραμ).

Το Ηράκλειο όμως έχει την (αρνητική) πρωτιά και στο ποσοστό της αύξησης της τιμής του κομίστρου, καθώς αυτή ξεπερνά το 45% (Α’ ζώνη), ενώ στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη η αύξηση είναι 20% και 33% αντίστοιχα. Όμως οι αυξήσεις στις άλλες δύο πόλεις ναι μεν επιβαρύνουν τον πολίτη, όμως τμήμα τους προέρχεται από μείωση της επιδότησης του κομίστρου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δηλαδή ένα μέρος του εισιτηρίου που πληρωνόταν από το κράτος στον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ, τώρα θα πληρώνεται από τον επιβάτη. Οι οργανισμοί όμως αυτοί δε θα λαμβάνουν (πολύ) περισσότερα χρήματα απ’ ότι πριν.

Στην περίπτωση του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου, ΟΛΗ Η ΑΥΞΗΣΗ καρπώνεται από τα ΚΤΕΛ, παρόλο που επιβλήθηκε με απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών, καθώς δεν υπήρχε από πριν (ούτε τώρα φυσικά) καμία επιδότηση του κομίστρου από το κράτος ή το δήμο.

Σημαντικότερο όμως από την αύξηση, είναι ότι ΟΙ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΕΙΩΤΗ ΕΠΙΒΑΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΙΣΤΡΟ!!! Στο Ηράκλειο τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι σε μεγάλο ποσοστό παλιάς τεχνολογίας, ρυπαίνουν πάρα πολύ την ατμόσφαιρα, ενώ υπάρχουν και τα λεγόμενα λεωφορεία-φυσαρμόνικες, που ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΛΟΓΩ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, αφού σε κάθε κλειστή στροφή πρέπει να σταματήσει η κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα , το οποίο καταλαμβάνουν για να περάσουν!

Τέλος, χωρίς να είναι κύρια ευθύνη των ΚΤΕΛ, για να διανύσεις με το λεωφορείο π.χ. την απόσταση κέντρο-ΤΕΙ χρειάζεσαι περίπου είκοσι λεπτά με μισή ώρα, για μια διαδρομή περίπου 5 χιλιομέτρων!!! Κι εδώ τεράστια ευθύνη έχει ο δήμος Ηρακλείου, που δεν ασχολείται καθόλου (ή στην καλύτερη περίπτωση το έχει τοποθετήσει σε δεύτερη μοίρα) με το κυκλοφοριακό πρόβλημα  της πόλης, ενώ είναι μείζονος σημασίας για την ποιότητα της ζωής των δημοτών της!

6 σχόλια:

  1. Μάλλον οι τιμές που έχεις στα εισιτήρια των λεωφορείων είναι απο τρία χρόνια πριν...
    Δυστυχως ειμαστε πρωτοπόροι στις αυξήσεις.
    Το φοιτητικό έχει 0,70 και 0,90 για την Α και την Β Ζώνη αντίστοιχα, εδώ και πολύ καιρό.

    Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίο άρθρο! Θα ήθελα να προσθέσω και για τις υπηρεσίες που προσφέρονται από το ΚΤΕΛ (δρομολόγια, λεωφορεία) οι οποίες είναι απαράδεκτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι τιμες ειναι λιγο παλιες. Το πορτοκαλι εχει 1,10 το φοιτηττικο 0,80. Και ισχυουν απο 1/1 και οχι απο 28/2. Πηγαινε σε ενα περιπτερο ή στους αυτοματους πωλητες να ενημερωθεις.

    Πληρωνουμε πριν εφαρμοστει! ΠΟλυ καλο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι τιμές ισχύουν "υποχρεωτικά" όπως γράφω από 28/2 στο Ηράκλειο. Μέχρι τότε, όποιος έχει από τα παλιά εισιτήρια, μπορεί να τα χρησιμοποιεί χωρίς πρόβλημα.
    Πιθανότατα στο φοιτητικό που ίσχυε μέχρι πρόσφατα να έχω κάνει λάθος.. Βλέπετε, έχουν περάσει 2 δεκαετίες από τα φοιτητικά μου χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ... Ο παλιός ειναι αλλιώς...
    Πολύ καλό και σωστό αρθρο τοσο οι αστικές όσο και οι υπεραστικές συγκινωνίες ειναι ΑΠΑΡΑΣΕΚΤΕΣ.
    Οι τιμές στα ύψοι, το δύκτιο ανύπαρκτο οι ώρες απόκρισεις αλλα νταλων ασε που οι οδηγοι συμπεριφερονται λές και ολοι οι δρομοι ειναι δικοι τους και ποτε δεν σταματανε δεξια.
    Οσο αφορά το υπερστικο ΚΤΕΛ ανανεώσανε τα λεωφορία με επιδοτήσεις και γύνεται μεγάλω παρτυ με τις μεταφρορές τωμ μαθητών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέλη στάθμευσης και πρόστιμα από παρκάρισμα να διατίθενται εξ΄ολοκλήρου για τη χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών. Με δωρεάν (η έστω φτηνή) μετακίνηση θα λυθεί δια παντός και το κυκλοφοριακό του Ηρακλείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή