Σήμερα είχα τη δυνατότητα ως καταναλωτής να επισκεφτώ αρκετά εμπορικά μαγαζιά του Ηρακλείου, με την ευκαιρία της επίσημης έναρξης των εκπτώσεων. Αν και τα μαγαζιά που επισκέφτηκα αφορούσαν κυρίως ένδυση, και δεν ξέρω αν το συμπέρασμα που έβγαλα μπορεί να γενικευτεί και σε άλλους κλάδους, εντούτοις θα το μοιραστώ μαζί σας, και θα θέσω τους προβληματισμούς μου…
Σε όλα τα μαγαζιά που επισκέφτηκα, το ύψος της έκπτωσης που αναγράφονταν στη βιτρίνα ως μέγιστη έκπτωση ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ. Δηλαδή καταστήματα που στη βιτρίνα είχαν ταμπέλες με ποσοστά 50%, 60% και 70%, στην πραγματικότητα, το 95% του εμπορεύματός τους είχε έκπτωση 30% και 40%. Στα ίδια καταστήματα πέρσι, οι πραγματικές εκπτώσεις την πρώτη μέρα ήταν τουλάχιστον 10% πάνω από τις φετινές.
Σε αυτό έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι, οι τιμές φέτος είναι αυξημένες περίπου 10% σε σχέση με πέρσι, σε ομοειδή αντικείμενα. Π.χ, μια απλή παιδική μπλουζίτσα που πέρσι είχε αρχική τιμή 10 ευρώ, φέτος είχε 12. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι πέρσι την πρώτη μέρα των εκπτώσεων, η συγκεκριμένη μπλούζα να στοίχιζε 5 ευρώ με έκπτωση 50%, ενώ φέτος με έκπτωση 30% να κοστίζει 8,40 ευρώ, δηλαδή σχεδόν 60% ακριβότερα!!!
Και όλα αυτά, τη στιγμή που οι έμποροι δηλώνουν σε όλα τα μέσα ενημέρωσης ότι οι εκπτώσεις είναι η τελευταία τους ευκαιρία να σώσουν μια χαμένη χρονιά. Δυστυχώς όμως νομίζω ότι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι η χρονιά δεν είναι δύσκολη μόνο γι’ αυτούς, αλλά και για όλο τον υπόλοιπο κόσμο, και κυρίως για το μισθωτό του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, που έχει υποστεί άμεση μείωση του εισοδήματός του σε ποσοστό πάνω του 30%.
Βέβαια πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι φέτος κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης χρονιάς, πολλά καταστήματα είχαν προχωρήσει σε προσφορές 10% και 20% σε περιόδους μη εκπτώσεων, πράγμα που βοήθησε αρκετό κόσμο που είχε τότε άμεση ανάγκη σε είδη ένδυσης. Όμως, σε μια περίοδο που τα οικονομικά όλων μας βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση των τελευταίων ετών, θα περίμενε κανείς η προσφορά από τα καταστήματα να είναι μεγαλύτερη, αφού η ζήτηση είναι μειωμένη.
Ας κάνουν λοιπόν ΑΜΕΣΑ διορθωτικές κινήσεις στην τιμολογιακή τους πολιτική, αν θέλουν να δουν το τζίρο τους να αυξηθεί την περίοδο των εκπτώσεων. Γιατί, μπορεί οι δρόμοι σήμερα και τα καταστήματα να ήταν γεμάτα, όμως οι καταναλωτές προχωρούσαν σε αγορές μόνο στα είδη που έκριναν ότι η τιμή ήταν συμφέρουσα. Και, αφού δεν υπάρχει αρκετό ρευστό, και οι κάρτες έχουν χτυπήσει “κόκκινο”, αυτό δε νομίζω να αλλάξει δραματικά τις επόμενες ημέρες…