Αγαπημένα βιντεάκια

Loading...
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Καταγγελία για καταπάτηση δημόσιας γης στην περιοχή του Εσταυρωμένου

Μία καταγγελία έγινε από συμπολίτη μας τις προηγούμενες ημέρες στο cretalive, και σήμερα αναδημοσιεύεται στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ. Εν συντομία, έχει ως εξής:
DSC03322Ιδιοκτήτης 4όροφης πολυκατοικίας στη διασταύρωση της οδού Αθητάκη (δρόμος προς ΤΕΙ) με την εθνική οδό Ηρακλείου-Μοιρών έχει καταπατήσει και περιφράξει το απαλλοτριωμένο τμήμα του οικοπέδου του, δηλαδή τη δημόσια γη, και την έχει μάλιστα περιφράξει. Από την μεριά της Αθητάκη έχει κάνει την είσοδο για το υπόγειο γκαράζ του, και από την πίσω μεριά έχει κάνει ένα τοίχο από τσιμεντόλιθους. Οι περίοικοι που έχουν καταγγείλει την καταπάτηση σε διάφορες υπηρεσίες δε βρίσκουν ανταπόκριση, καθώς στο συγκεκριμένο σημείο εμπλέκονται 3 φορείς: Δήμος Ηρακλείου, ΒΟΑΚ και Περιφέρεια, αφού η περιοχή βρίσκεται σε προτεινόμενο σχέδιο πόλης, και επί της εθνικής οδού. Και ως συνήθως, ο ένας τους στέλνει στον άλλο!
Τις μέρες αυτές εκτελείτε όμως το έργο της κατασκευή αγωγού ομβρίων επί της Εθνικής οδού από την Δ/νση Ελέγχου Κατασκευών Έργων (Δ.Ε.Κ.Ε.) της Περιφέρειας Κρήτης. Και ο αγωγός περνάει φυσικά από τη δημόσια έκταση, που ο ιδιώτης έχει περιφράξει και οικειοποιηθεί! Η υπηρεσία λοιπόν, αφού σημάδεψε τα όρια της έκτασης που έχουν απαλλοτριωθεί , κατασκεύασε τον αγωγό , χαλώντας και την είσοδο της αυλής, και τμήμα αυτής, αλλά και τον πίσω τοίχο.
ΑΘΗΤΑΚΗ1
DSC03325
Οι περίοικοι όμως καταγγέλλουν ότι...
 όχι μόνο η ΔΕΚΕ δεν υποχρέωσε τον ιδιοκτήτη να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα της αυλής του που ανήκει στο δημόσιο, αφού έχει απαλλοτριωθεί, αλλά του ξαναφτιάχνει και όλες τις παράνομες κατασκευές που έχει κάνει, για να περιφράξει την “αυλή” του!!
Πολύ καλός φίλος του ιστολογίου “ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ”, και κάτοικος της περιοχής, με προέτρεψε να αναρτήσω το θέμα (πριν αυτό βέβαια δημοσιευτεί στην εφημερίδα). Του είπα ότι θα το κάνω, αφού πρώτα το ψάξω για να δω πως έχουν τα πράγματα.
Αυτά λοιπόν που κατάφερα να μάθω, είναι τα εξής: Όντως ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης της πολυκατοικίας έχει καταπατήσει δημόσιο χώρο. Μάλιστα, η απαλλοτρίωση του συγκεκριμένου δρόμου έχει συντελεστεί από το 1970!!! Η ΔΕΚΕ που κατασκευάζει το έργο του αγωγού αποχέτευσης, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕ τον καταπατητή να βγάλει την πόρτα της αυλής που βρίσκεται όπως βλέπεται στη φωτογραφία ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ στη δημόσια έκταση (έξω από το όριο απαλλοτρίωσης, και προς τη μεριά της εθνικής οδού), χάλασε το τμήμα της αυλής και του πίσω τοίχου που επίσης βρίσκονταν στη δημόσια έκταση, και έσκαψε το χαντάκι, τοποθέτησε τον αγωγό και επανεπίχωσε. Μάλιστα, ο μηχανικός που επιβλέπει το έργο, για να καταφέρει να το εκτελέσει, και να κάμψει τις αντιστάσεις του “ιδιοκτήτη” που υποστήριζε ότι η ιδιοκτησία του ανήκει, έψαξε και βρήκε την απαλλοτρίωση του 1970, και σημάδεψε τα όρια της δημόσιας γης στην αυλή της πολυκατοικίας!  Και μόνο τότε κάμφθηκαν οι όποιες αντιστάσεις του, και δεν έφερε αντίρρηση για την εκτέλεση του έργου!
Τώρα όσον αφορά τον τοίχο, και το ότι η ΔΕΚΕ τον ξαναφτιάχνει, και μάλιστα από μπετόν, ενώ είναι παράνομος, το πράγμα είναι πιο πολύπλοκο απ’ ότι φαίνεται…
ΑΘΗΤΑΚΗ2Όπως βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία, η υψομετρική διαφορά του εδάφους από τη μία μεριά του τοίχου (της αυλής δηλ. του σπιτιού) και από την άλλη (του παράδρομου της εθνικής) είναι μεγάλη, πάνω από 4 μέτρα. Για να μπορέσει λοιπόν να συνεχιστεί ο αγωγός, ο οποίος κατασκευάζεται πάντα σε κάποιο βάθος από την επιφάνεια του δρόμου (περίπου 2 μέτρα βάθος), στο σημείο που το έδαφος κάνει κάποιο απότομο κατέβασμα (όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση), δημιουργείται ένα “φρεάτιο πτώσης”. Δημιουργείται δηλαδή ένα φρεάτιο, που το νερό από τον αγωγό πέφτει μέσα σε αυτό, και από τον πυθμένα του φρεατίου πια ξεκινάει το επόμενο τμήμα του αγωγού, που μεταφέρει το νερό πιο κάτω. Με αυτό τον τρόπο, καλύπτεται η υψομετρική διαφορά των 4 μέτρων του φυσικού εδάφους. Όμως το τμήμα του αγωγού που βρίσκεται πιο ψηλά, πρέπει να επιχωθεί. Και η άμμος και το χαλίκι που μπαίνουν πάνω από αυτόν, για να σταματήσουν στο σημείο του “φρεατίου πτώσης” και να μην το σκεπάσουν, θα πρέπει να κατασκευαστεί ένα τοιχίο στο οποίο θα “κοντράρουν”.
Από τη ΔΕΚΕ λοιπόν υποστηρίζουν πως δεν έχουν κανένα σκοπό να αποκαταστήσουν καμία παράνομη κατασκευή ιδιώτη σε καταπατημένο δημόσιο χώρο. Απλά, προσπαθούν να εκτελέσουν το έργο, και γι΄ αυτό κατασκευάζουν ξανά τον τοίχο: για να μην πέσουν τα μπαζώματα από κάτω, μείνει ξεσκέπαστος ο αγωγός και σκεπαστεί και το φρεάτιο. Στη φωτογραφία βλέπετε ότι έχουν τοποθετηθεί πρόχειρα μερικά κομμάτια από το ασφαλτικό του δρόμου που καθαιρέθηκε, για να μην πέσουν τα μπαζώματα. Μάλιστα λένε ότι και την πόρτα της αυλής δεν την τοποθέτησαν οι ίδιοι, αλλά ο ιδιοκτήτης.
Τα πράγματα μπορεί όντως να είναι και έτσι. Αυτό δεν αναιρεί όμως το γεγονός ότι υπάρχει ένα τμήμα δημόσιας γης που έχει καταπατηθεί από ιδιώτη, για να εξυπηρετήσει δικά του συμφέροντα. Η ΔΕΚΕ λοιπόν, από τη μία καλώς κάνει ότι μπορεί για να εκτελέσει σωστά το έργο που έχει αναλάβει. Από την άλλη όμως, όταν διαπιστώνει ότι υπάρχει προφανέστατη καταπάτηση δημόσιας έκτασης, οφείλει να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον.
Εγώ δε θα την κατηγορήσω λοιπόν ότι ξαναχτίζει παράνομες κατασκευές. Θα την κατηγορήσω όμως ότι  ΔΕΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ  ΕΓΓΡΑΦΩΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΓΗΣ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ. Αν δεν έχει λοιπόν αρμοδιότητα η ΔΕΚΕ, να κάνει ένα έγγραφο στον Εισαγγελέα ότι διαπίστωσε την καταπάτηση στο συγκεκριμένο σημείο, και να το κοινοποιεί και στον ΒΟΑΚ και στο Δήμο Ηρακλείου. Και όταν μπει στη μέση ο εισαγγελέας, τότε να δείτε πόσο γρήγορα θα βρεθεί ποιος είναι αρμόδιος για το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου!!! Αλλά και πόσο γρήγορα θα απελευθερωθεί και από τον καταπατητή η δημόσια γη!
Είναι λοιπόν δικαιολογημένη η οργή των κατοίκων της περιοχής που βλέπουν τον συμπολίτη τους να έχει περιφράξει τμήμα που ανήκει στο δημόσιο, και που θα έπρεπε να χρησιμοποιείται απ’ όλους τους κατοίκους. Μάλιστα, θα μπορούσε στο σημείο αυτό να γίνει κάποιου είδους διάβαση, ώστε οι πεζοί να μην κινούνται επί της εθνικής οδού, ή να γίνει διαπλάτυνση της εθνικής, αν αυτό προβλέπεται από κάποια μελέτη, και όχι να αποτελεί την αυλή ενός και μόνο ιδιώτη. Και το έργο της αποχέτευση θα μπορούσε να αποτελέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποκατασταθεί η παρανομία που έχει συντελεστεί στο σημείο αυτό.
Καλά θα κάνουν οι υπηρεσίες λοιπόν, μετά και από τη δημοσιοποίηση του θέματος, να το σκαλίσουν λίγο, και να μην το αντιμετωπίσουν ως υπερβολή. Είναι ζήτημα υπαρκτό, πέρα για πέρα πραγματικό, και όχι κακόβουλη καταγγελία. Ας κάνουν έστω και τώρα αυτό που θα έπρεπε να είχαν κάνει από το 1970: να εξασφαλίσουν την ιδιοκτησία που πλήρωσε το ελληνικό κράτος τότε, για να κατασκευαστεί η εθνική οδός Ηρακλείου-Μοιρών, και να την αποδώσει στους πολίτες!

2 σχόλια:

  1. Έτσι..... να δημοσιεύονται αυτά και μπράβο σας που τα ψάχνεται κιόλας καλά...
    Εδώ που καταντήσαμε δεν διαβάζουμε ούτε πιστεύουμε κανένα δημοσιογράφο πια, άντε να συνεχίσετε έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση και την ενδελεχή δουλειά. Μόνο που η ΔΕΚΕ δεν σου είπε όλη την αλήθεια στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα!
    Ολόκληρη η εκτέλεση του έργου (και όχι η μελέτη του) βασιστηκε πάνω στην υφιστάμενη κατάσταση, για να προκαλέσουν δηλαδή την κατά το δυνατό μικρότερη ζημιά στην αυλή. Γι αυτό τοποθετήθηκε ψηλά ο αγωγός μέσα στην αυλή, επειδή δε επέτρεπε ο ιδιοκτήτης να δουλέψει μεγάλο μηχάνημα. Αν κατάβαινε βαθειά ο αγωγος δε θα δημιουργούσε την ανάγκη τοιχίου που θα συγκρατούσε την επίχωσή του. Αν κατέβαινε χαμηλότερα ο αγωγός, έπρεπε να μπει πιο μέσα στην αυλή το χαντάκι, γιατί το τοιχίο της εθνικής οδού έχει μια κλίση προς τα μεσα όσο χαμηλώνει! Ουσιαστικά λοιπόν, ο αγωγός τοποθετήθηκε πάνω στη βάση του τοιχίου της εθνικής για να μη καταλάβει πολλη αυλή και αναγκαστικά τοποθετήθηκε επιφανειακα.
    Ό εργολάβος είχε αυστηρές οδηγίες από την προισταμένη της ΔΕΚΕ να κάνει όσο το δυνατό μικρότερη ζημιά. Έτσι, ο επιβλέπων κ. Ψαρουδάκης αν και αγριεμένος αρχικά, επέτρεψε τελικά να γίνει αυτό το αίσχος, με μηχανήματα αδιατάρακτης κοπής, και βέβαια τεράστια καθυστέρηση.
    Είναι δε χαρακτηριστικό ότι είχαν κρεμαστει κάποια από τα δέντρα,τα οποία είχαν δέσει με ιμάντες ώστε να μην πέσουν για να ξαναεπιχωθούν! Τόσο λοιπόν τα δέντρα όσο και την πόρτα αναγκάστηκε ο εργολάβος να τα αποκαταστήσει.
    Εξάλλου είναι ενδεικτικό ότι όταν αφαίρεσαν την πόρτα για να δουλέψει το μηχάνημα δεν ξήλωσαν το βόρειο στήριγμα της, με προφανέστατο σκοπό να την ξαναστερεώσουν. Απλώς δηλαδή την ανασήκωσαν προσωρινά και εν πλήρει επιγνώσει...

    Αυτά, για πιθανή μελλοντική σου χρήση, αν ποτέ επανέλθεις και προς αποκατάσταση της αλήθειας, της οποία αποδεικνύεις ότι είσαι φίλος!
    Α, ελπίζω να πιάσουν οι προτροπές σου για την κλήση του εισαγγελέα αλλά δεν το βλέπω. Το ελληνικό δημόσιο έχει γεμίσει από διεφθαρμένους ή τουλάχιστον από αναρμόδιους και ωχαδερφιστές... Εξ ού και η σύνολική κατάντια, ειδικά του Ηρακλείου μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή