ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Θετικές οι εξελίξεις στις Βρυξέλες, αλλά τα πράγματα εξακολουθούν να είναι δύσκολα

Τη μείωση του επιτοκίου και την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου προς την Ελλάδα αποφάσισαν τα ξημερώματα του Σαββάτου οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της άτυπης Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες. Η απόφαση αυτή, που θα επικυρωθεί στην τακτική Σύνοδο Κορυφής των 27 ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 25 του Μάρτη, προβλέπει την επιμήκυνση στα 7,5 χρόνια του ορίου αποπληρωμής των δανείων των 110 δις ευρώ και τη μείωση του επιτοκίου από το 5,2% σε 4,2%.
Σαφώς θετική εξέλιξη για τη χώρα μας, που όμως δεν ήρθε χωρίς αντάλλαγμα. Το κείμενο συμπερασμάτων της Συνόδου αναφέρεται στην πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα στην εφαρμογή των προγραμμάτων των ΔΝΤ/Ε.Ε. «και τη δέσμευση της χώρας να συνεχίσει με επιμονή τις δομικές μεταρρυθμίσεις, να προωθήσει την εφαρμογή τους και να υλοποιήσει πλήρως και με ταχύτητα το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ύψους 50 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει, καθώς και να εισαγάγει ένα αυστηρό και σταθερό δημοσιονομικό πλαίσιο, βασισμένο στο ισχυρότερο δυνατό νομικό πλαίσιο που θα αποφασίσει η ελληνική κυβέρνηση».
Έρχονται λοιπόν και αυστηρότερα μέτρα, μαζί με την επιμήκυνση. Το θέμα είναι πόσο πιο αυστηρά μέτρα να αντέξει αυτός ο λαός, που δεν έχει άλλα περιθώρια συρρίκνωσης του εισοδήματός του.
Το τι ακριβώς δεσμεύτηκε η χώρα μας για να πετύχει την επιμήκυνση και τη μείωση των επιτοκίων, θα το δούμε στο επόμενο μνημόνιο που θα έρθει προς ψήφιση στη βουλή. Και τότε θα μπορούμε να πούμε τις απόψεις μας. Το σίγουρο όμως είναι, ότι ακόμα και με τα νέα δεδομένα, με το μεγαλύτερο χρόνο αποπληρωμής του δανείου των 110 δις, και με το χαμηλότερο κατά 1% επιτόκιο, τα πράγματα παραμένουν εξαιρετικά δύσκολα για τη χώρα μας. Το μεγάλο χρέος παραμένει, και συνεχίσει να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Και αν δε βρούμε τρόπους από τη μία να “παράγουμε περισσότερα απ’ όσα ξοδεύουμε”, και από την άλλη να επιστρέψουμε στις αγορές με επιτόκια που μπορούμε να αντέξουμε, το μόνο που θα έχουμε σήμερα επιτύχει είναι να πάρουμε μια παράταση. Η χρεοκοπία εξακολουθεί να παραμονεύει…

Πείτε την αλήθεια επιτέλους για τις περικοπές δρομολογίων περισυλλογής απορριμμάτων!

Χτες το πρωί στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των υπαλλήλων καθαριότητας του δήμου Ηρακλείου και των  αντιδημάρχων καθαριότητας και τεχνικών έργων, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι….στο δήμο Ηρακλείου έχουν μαγικές ικανότητες!!!

Οι αντιδήμαρχοι ανακοίνωσαν στο προσωπικό ότι σκέφτονται να περικόψουν τα δρομολόγια περισυλλογής απορριμμάτων, στα πλαίσια της οικονομίας που προσπαθούν να κάνουν. Μάλιστα, είπαν ότι ενδέχεται τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων να γίνονται πλέον μέρα παρά μέρα! Το… μαγικό όμως είναι, ότι δε θα περικοπούν θέσεις εργασίας με αυτό!!!

Πως θα γίνει η οικονομία δηλαδή, μόνο από τα πετρέλαια των απορριμματοφόρων; Πολύ καλά ξέρουν όλοι ότι το κόστος της εργασίας και της ασφάλισης είναι το μεγάλο έξοδο και σε αυτό τον τομέα. Η περιστολή δαπανών μόνο από τα πετρέλαια θα είναι ελάχιστη.

Αλλά αν τώρα γίνονται δρομολόγια κάθε μέρα, και δε μειωθεί το προσωπικό, δε θα κάθονται κάποιοι και θα πληρώνονται χωρίς να δουλεύουν αν τα δρομολόγια μειωθούν κατά 50%;  Με ποιο μαγικό τρόπο και θα δουλεύουν όλοι, και τα δρομολόγια θα είναι τα μισά;

Γιατί δε λέτε την αλήθεια στους ανθρώπους και στον κόσμο; Γιατί δε λέτε ότι αυτό το μήνα (Μάρτιο του 2011) λήγουν οι συμβάσεις 125 ατόμων που εργάζονται στην καθαριότητα, και δεν προβλέπεται να προσληφθούν άλλα σύντομα, οπότε απλά δε “βγαίνουν” τα καθημερινά δρομολόγια; Αφήστε που έχουν αυξηθεί και τα όρια του δήμου, και πρέπει με το λίγο προσωπικό να εξυπηρετηθούν και τα απομακρυσμένα χωριά που πλέον ανήκουν στο Καλλικρατικό Ηράκλειο..

Το σοβαρότερο απ’ όλα βέβαια είναι ότι με τις μειώσεις δρομολογίων, οι δρόμοι του Ηρακλείου θα γεμίσουν σκουπίδια, αφού ο παραγόμενος όγκος σκουπιδιών δεν πρόκειται να μειωθεί!  Θα γυρίσουμε πίσω πολλά χρόνια στο θέμα της καθαριότητας της πόλης!

Φαίνεται ότι ο δήμαρχος ξέχασε πολύ γρήγορα αυτά που έλεγε προεκλογικά, ότι δηλαδή “η καθαριότητα αποτελεί προτεραιότητα που συνδέεται με την υγεία των κατοίκων, την αισθητική και τον πολιτισμό”. Και μπροστά στη λιτότητα, η υγεία των κατοίκων, η αισθητική και ο πολιτισμός μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα…

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Άλλο η Κρητική φιλοξενία, και άλλο το στήσιμο στα τέσσερα!!

image Διαβάζω ότι επεισόδιο σημειώθηκε χτες βράδυ στο λιμάνι του Ηρακλείου μεταξύ Γερμανών ναύτων (μέλη των πληρωμάτων των τριών φρεγατών που κατέπλευσαν χθες το πρωί στο λιμάνι του Ηρακλείου) και ανδρών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου.

Οι λιμενικοί του Ηρακλείου επιχείρησαν να διενεργήσουν έλεγχο σε 15 Γερμανούς ναύτες, προκειμένου να τους επιτρέψουν την είσοδο στο χώρο του λιμανιού. Οι “επισκέπτες” όμως, σε  κατάσταση μέθης, επιτέθηκαν εναντίον των λιμενικών  με αποτέλεσμα δύο από τους τελευταίους να τραυματιστούν. Δύο 25χρονοι ναύτες συνελήφθησαν, λίγο αργότερα όμως αφέθηκαν ελεύθεροι, καθώς εκ μέρους των θυμάτων - λιμενικών δεν υποβλήθηκαν εγκλήσεις.

Και γιατί παρακαλώ αφέθησαν ελεύθεροι; Δεν αρνήθηκαν τον έλεγχο για να εισέλθουν σε φυλασσόμενη περιοχή; Δε χειροδίκησαν σε όργανο του κράτους; Τι παραπάνω χρειάζεται να κάνουν δηλαδή; Μήπως κάποιοι ανώτεροι πίεσαν τους λιμενικούς να μην υποβάλουν εγκλήσεις, για να μη δημιουργηθεί πρόβλημα με τη Γερμανική πρεσβεία;

Αυτά κάνουμε, και όποτε έρχονται καράβια είτε στο Ηράκλειο είτε στη Σούδα, μας καβαλάνε τα Αμερικανάκια και τα Γερμανάκια! Κι εμείς ανεχόμαστε να μας δέρνουν και να μας βρίζουν, είτε για να είμαστε αρεστοί, είτε για να μας ξανάρθουν να πιουν 2 μπύρες ο καθένας στα μαγαζιά μας, να σωθεί η τοπική οικονομία…

Είπαμε βρε παιδιά.. Άλλο η Κρητική φιλοξενία, και άλλο το στήσιμο στα τέσσερα!!

Ξεκινούν οι εργασίες ανάπλασης στην Ούλαφ Πάλμε

image Τη Δευτέρα 14-3-2011 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης της οδού Ούλαφ Πάλμε στο Ηράκλειο, σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δήμος Ηρακλείου. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα αποκλειστεί από την κυκλοφορία το τμήμα της οδού από τη διασταύρωση την οδό Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου έως τη συμβολή της με την οδό Σπερχειού.

Η κυκλοφορία των οχημάτων κατά το χρονικό διάστημα των εργασιών θα διεξάγεται, προς νότο(Βασιλειές) δια μέσου των οδών Φωτεινού(η οποία μονοδρομείται με κατεύθυνση προς Παπά Πέτρου Γαβαλά) – Παπά Πέτρου Γαβαλά – Σπερχειού.

Από νότο(Βασιλειές) προς την πόλη του Ηρακλείου από Σπερχειού προς Παπά Πέτρου ΓαβαλάΑνθέωνΛ. Παπαναστασίου ή ΣπερχειούΠαπά Πέτρου Γαβαλά – ΑνθέωνΕθνομαρτύρωνΙωνίας.

Η οδός Παπά Πέτρου Γαβαλά γίνεται διπλής κυκλοφορίας.

Θυμίζω ότι είχε γίνει άλλη μια απόπειρα έναρξης ων εργασιών πριν 2 εβδομάδες, ή οποία σταμάτησε από τους καταστηματάρχες της περιοχής, επειδή δεν ήθελαν να υπάρξει αποκλεισμός της κίνησης σε τμήμα της οδού. Τελικά υπήρξε συμβιβαστική λύση, με το δήμο να αποκλείει μικρότερα σε μήκος τμήματα (περίπου 200μ), και να δεσμεύεται για σύντομη ολοκλήρωση των εργασιών σε κάθε τμήμα.

Το σίγουρο είναι πάντως ότι η συγκεκριμένη οδός χρειάζεται ριζική ανακατασκευή, καθώς τα προβλήματα στο οδόστρωμα είναι πολλά, και σε αρκετά σημεία τα πεζοδρόμια είναι ανύπαρκτα. Τέλος, ο φωτισμός,η δεντροφύτευση και ο αστικός εξοπλισμός που θα τοποθετηθεί θα δώσει άλλη όψη στο δρόμο, και θα αυξήσει την εμπορικότητά του.

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Άλλος ένας μύθος για το μισθολογικό κόστος του δημοσίου καταρρίπτεται από την ίδια την κυβέρνηση!

image Θυμάστε φυσικά όλοι τα λόγια των κυβερνητικών παραγόντων όταν ήθελαν με κάθε τρόπο να περικόψουν τις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων: “Πάνω από 1.000.000 είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι” ! “Υπερτροφικός ο δημόσιος τομέας”!!! Ο μύθος αυτός όμως του υπερτροφικού δημοσίου καταρρίφθηκε με την απογραφή: 768.000 ήταν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι που απογράφησαν. Σε αυτούς περιλαμβάνονταν και οι κληρικοί, και οι στρατιωτικοί, αλλά και οι συμβασιούχοι κάθε είδους, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν σήμερα απολυθεί!

Για να προχωρήσει η κυβέρνηση τον Ιούνιο στο νέο, ενιαίο μισθολόγιο στο δημόσιο, ανάθεσε μια μελέτη σε δύο εταιρίες. Το προσχέδιο της εν λόγω μελέτης που δημοσιοποιήθηκε την 1η Μαρτίου, είναι το τελειωτικό χτύπημα στην προπαγάνδα που έχει αναπτυχθεί τόσο καιρό και για το μέγεθος του δημόσιου τομέα, αλλά και για το κόστος του.

Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη που η ίδια η κυβέρνηση ανέθεσε:

  • Το μέγεθος της απασχόλησης στο δημόσιο τομέα στην Ελλάδα συμβαδίζει με το αντίστοιχο μέγεθος των ανεπτυγμένων οικονομικά χωρών, ειδικά της ΕΕ.
  • Η μισθολογική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ συμβαδίζει με την αντίστοιχη των ανεπτυγμένων οικονομικά χωρών (ειδικά της ΕΕ).
  • Η μέση αμοιβή των απασχολούμενων στον Ελληνικό Δημόσιο τομέα είναι χαμηλότερη σε σχέση με τα μέσα ευρωπαϊκά μεγέθη.

Όχι μόνο δεν αμείβονται ακριβά οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι, άλλα η αμοιβή τους είναι χαμηλότερη από το μέσο όρο της Ευρώπης! Διαψεύστηκαν για άλλη μια φορά όλοι όσοι έλεγαν τόσο καιρό το αντίθετο!!

Το θέμα με το δημόσιο τομέα λοιπόν δεν είναι οικονομικό, και ας σταματήσουν έστω και τώρα να το παρουσιάζουν έτσι. Απλά για την κυβέρνηση το μισθολόγιο του δημόσιου τομέα ήταν, και δυστυχώς είναι και σήμερα, η εύκολη λύση εξοικονόμησης πόρων. Και με την προπαγάνδα κατάφερε σε ένα μεγάλο βαθμό να έχει με το μέρος της μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας. 

Το θέμα στο δημόσιο τομέα είναι η παραγωγικότητα. Μια παραγωγικότητα που πρέπει να αυξηθεί. Γιατί, είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι, ο δημόσιος τομέας θα είναι οδηγός για την έξοδο από την κρίση, αφού μέσα από τις δημόσιες υπηρεσίες γίνεται η εφαρμογή των όποιων νόμων και διατάξεων για την ανάπτυξη, τη φορολογία, την υγεία, την παιδεία. Από το δημόσιο τομέα περνάνε και τα περισσότερα θέματα του ιδιωτικού τομέα.

Η αύξηση της παραγωγικότητας στο δημόσιο είναι σαφώς και θέμα των ίδιων των υπαλλήλων. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν, όσοι δεν το έχουν κάνει, ότι πρέπει να δουλέψουν για τα χρήματα που με δυσκολία το κράτος τους πληρώνει. Δεν είναι όμως θέμα μόνο των υπαλλήλων. Είναι και θέμα οργάνωσης, στελέχωσης, αλλά και διοίκησης.

Σίγουρα πάντως δε θα επιτευχθεί όταν ο υπάλληλος υποαμείβεται, και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές του υποχρεώσεις προς τρίτους, αλλά και προς το ίδιο το κράτος. Όπως και δε θα επιτευχθεί όσο ο δημόσιος τομέας παραμένει το όχημα με το οποίο κάθε πολιτικός επιτυγχάνει την εκλογή του στα δημαρχιακά, περιφερειακά ή βουλευτικά αξιώματα.

Εμείς θα πληρώσουμε πάλι την παραίτηση Γεωργακόπουλου!

image «Η προσφορά μου δεν ελήφθη υπόψη, δεν αξιοποιήθηκε όπως έπρεπε, και η παραμονή μου δεν εξυπηρετεί πλέον τους λόγους, για τους οποίους έλαβα τη συγκεκριμένη θέση», αναφέρει στην επιστολή παραίτησής του προς τον Πρωθυπουργό ο Γ.Γ. του υπουργείου Οικονομικών Δημήτρης Γεωργακόπουλος. Η παραπάνω φράση αντιπροσωπεύει με λίγα λόγια όλους τους λόγους που οδήγησαν χθες τον κο Γεωργακόπουλο σε παραίτηση, αλλά δείχνει και τις κακές σχέσεις που υπήρχαν μεταξύ αυτού και του άμεσα πολιτικού του προϊστάμενου, του κου Παπακωνσταντίνου. Και, παρόλο που ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μίλησε για “προσωπικούς” λόγους, τα αίτια φυσικά είναι καθαρά πολιτικά.

Ο πρώην πλέον Γ.Γ. είχε σημαντικές διαφωνίες σε σημαντικά θέματα οικονομικής πολιτικής, όπως δημοσιεύεται σήμερα στον τύπο, προφανώς με δικές του διαρροές. Π.χ. ήταν αντίθετος στην εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του κίνησης, γιατί αυτό θα επιβάρυνε πολύ όλα τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Όμως ο κύριος λόγος της παραίτησής του ήταν ότι δεν του δινόταν περισσότερες αρμοδιότητες από τον υπουργό. Και, ενώ περίμενε συνεχώς να αξιοποιηθεί περισσότερο από την κυβέρνηση, το Σεπτέμβριο του 2010, τοποθετήθηκε υφυπουργός οικονομικών ο κος Κουσελάς, ψαλιδίζοντας τις όποιες ελπίδες του κου Γεωργακόπουλου για αύξηση των αρμοδιοτήτων του.

Όλα τα παραπάνω ακούγονται λογικά, αλλά δημιουργούν και κάποια ερωτηματικά:

  • Γιατί ο κος Γεωργακόπουλος δεν εξέφραζε τις παραπάνω απόψεις 15 μήνες τώρα που κατείχε θέση στην κυβέρνηση; Ξαφνικά βρέθηκε χωρίς αρμοδιότητες;
  • Γιατί παραιτήθηκε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, που ο τομέας της δικής του αρμοδιότητας (έσοδα) παρουσιάζει αδυναμία; Ήδη το πρώτο δίμηνο του 2011 υπάρχει υστέρηση εσόδων που ξεπερνά τα 870 εκατ. ευρώ . Μήπως δε θέλει να χρεωθεί αυτή την αποτυχία;

Όπως και να έχει το πράγμα, όποιοι και να είναι οι πραγματικοί λόγοι της παραίτησης Γεωργακόπουλου, τα δεδομένα πλέον έχουν ως εξής: εν μέσω οικονομικής κρίσης, και σε περίοδο που τα έσοδα του κράτους παρουσιάζουν υστέρηση, το αρμόδιο υπουργείο μένει χωρίς Γενικό Γραμματέα. 

Η αντίδραση της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι άμεση. Ο κος Γεωργακόπουλος θα πρέπει να αντικατασταθεί το συντομότερο δυνατόν με στέλεχος ΕΜΠΕΙΡΟ ΣΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, που να συνεργάζεται αρμονικά με τον υπουργό. Και το opengov να παραμεριστεί στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί θα κάνουμε μερικούς μήνες για να δούμε νέο Γ.Γ. Ωστόσο όμως ο προϋπολογισμός τρέχει, τα έσοδα υστερούν και η φοροδιαφυγή καλπάζει. Και αν μείνουν χωρίς πολιτικό προϊστάμενο οι εφορίες, τα έσοδα θα παρουσιάσουν περεταίρω υστέρηση.

Και ποιος θα πληρώσει την υστέρηση αυτή; Εμείς φυσικά, που εκτός από τα επιπλέον 1,7 δις που προβλέπονται στο μνημόνιο 4, θα χρεωθούμε και τη νέα υστέρηση αυτή στο μνημόνιο 5!

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Συναυλία στην πλατεία Ελευθερίας της ομάδας Δικαίωμα και του Παγκρήτιου Συλλόγου Καλλιτεχνώ​ν

50x70 Η ομάδα Δικαίωμα Ηρακλείου σε συνεργασία με το Παγκρήτιο Σύλλογο Καλλιτεχνών Κρητικής Μουσικής διοργανώνει μεγάλη συναυλία αύριο Πέμπτη στις 19:00 στην πλατεία Ελευθερίας για την οικονομική ενίσχυση του υπό ίδρυση Συλλόγου Ανέργων και Ευέλικτα Εργαζομένων Ηρακλείου.

Στη συναυλία μεταξύ άλλων, θα συμμετέχουν οι : Ηλιάκης Ν., Γαργανουράκης Χ., Καλομοίρης Γ., Ρασιδάκης Μ., Λεκάκης Γ., Σταυριανουδάκης Κ., Κεφαλογιάννης Ν., Καραντίνος Κ., Δρακάκης Μ., Σαριδάκης Κ., Γιάμαλης Ι., Φραγκιαδάκης Ι., Χουλάκης Ι., Καραντινάκης Ν. και Πατσάκης Μ.

Καλεσμένοι των διοργανωτών είναι όλοι οι άνεργοι και οι εργαζομένοι της πόλης σε μία αξέχαστη κρητική βραδιά με φαγητό και ποτό σε πολύ φθηνές τιμές.

Καλούνται επίσης οι κοινωνικοί φορείς της πόλης, τα επιμελητήρια, τα σωματεία και οι δημοτικές παρατάξεις να ενισχύσουν την προσπάθεια για οργάνωση των ανέργων και των επισφαλώς εργαζομένων.

Κλήση σε απολογία και του δημάρχου Ηρακλείου για το έργο της παραλιακής

image Μετά την κλήση σε απολογία του πρώην δημάρχου Ν. Αλικαρνασσού Β.Σισαμάκη και των δημοτικών συμβούλων του πρώην Δήμου Ν.Αλικαρνασσού για το έργο -  σκάνδαλο της παραλιακής λεωφόρου, μετά το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και το σχετικό έγγραφο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ.Ρακιντζή, σε απολογία καλείται και ο  δήμαρχος Ηρακλείου Γιάννης Κουράκης, αλλά και οι δημοτικοί σύμβουλοι του δήμου Ηρακλείου, για το αντίστοιχο έργο της παραλιακής που εμπίπτει στα όρια του πρώην δήμου Ηρακλείου.

Σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει ν’ απαντήσει πιθανότατα με υπόμνημα για μια σειρά ζητήματα που αφορούν αφενός την έγκριση της οριστικής μελέτης ανάπλασης του έργου που εκδόθηκε μη σύννομα επειδή δεν είχε προβλεφθεί η σύνδεση της παραλιακής λεωφόρου του Δήμου Ηρακλείου με την παραλιακή λεωφόρο του  δήμου Ν.Αλικαρνασσού, και αφετέρου τις εγκρίσεις των ανακεφαλαιωτικών πινάκων του έργου.

Είναι θετικό το ότι οι αρχές ψάχνουν σε βάθος το θέμα της παραλιακής λεωφόρου, καθώς οι παραλήψεις και οι παρανομίες που έχουν γίνει είναι αρκετές και στα δύο έργα. Το πιο σημαντικό όμως (μετά το θέμα της καταπάτησης του αιγιαλού στην περιοχή της Ν. Αλικαρνασσού)  είναι ότι το έργο που παραδόθηκε δεν είναι ποιοτικά σωστό. Και αυτό δυστυχώς το πληρώνει ο δημότης, αφού το έργο απεντάχθηκε από το Γ’ ΚΠΣ.

Όσο για τους δημοτικούς παράγοντες του Ηρακλείου και της Ν. Αλικαρνασσού, έχω την εντύπωση ότι για άλλη μια φορά θα τα ρίξουν όλα στην κακή λειτουργία των υπηρεσιών τους, στο ότι αυτοί δε γνωρίζουν από τέτοια ζητήματα, και ότι ψηφίζουν αυτά που λένε οι υπηρεσίες. Και στο τέλος φυσικά θα βγούνε λάδι… Βέβαια, όταν θέλουν, πάνε κόντρα στις εισηγήσεις των υπηρεσιών, όπως στην περίπτωση που το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου είχε καταψηφίσει την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου για έκπτωση του εργολάβου που εκτελούσε το έργο της Λ. Κνωσού.

Φυσικά και υπάρχει ευθύνη και στις υπηρεσίες. Κυρίως όμως στις υπηρεσίες του ΟΛΗ, που εκτελούσε και παρακολουθούσε το έργο ως διευθύνουσα υπηρεσία.  Όμως και οι πολιτικοί έχουν ευθύνη για κάθε ψήφο που δίνουν στο δημοτικό συμβούλιο, και κάποτε θα πρέπει να σταματήσουν να κρύβονται πίσω από τις υπηρεσίες. Αυτή είναι η δουλειά τους, και πρέπει να εξετάζουν σε βάθος κάθε θέμα πριν αποφανθούν θετικά ή αρνητικά στο συμβούλιο.

Ας δούμε λοιπόν που θα καταλήξει αυτή η πολύκροτη υπόθεση των έργων της παραλιακής του Ηρακλείου, από τον κόμβο του ΟΛΗ μέχρι και τη Νέα Αλικαρνασσό.  Θα πληρώσει κάποιος πολιτικός, κάποιος υπηρεσιακός, κάποιος εργολάβος για τις παραβλέψεις, τις παρανομίες και τις κακοτεχνίες που έχουν αυτά τα έργα, ή θα την πληρώσει για άλλη μια φορά ο πολίτης;

Ψάχνουν για ευθύνες σε όλους τους άλλους, αλλά όχι στην πολιτική ηγεσία

image Ευθύνες σε όλους τους υπολοίπους φαίνεται να αναζητεί ο υπουργός Υποδομών κος Ρέππας για τις ουρές χιλιομέτρων που δημιουργήθηκαν προχτές βράδυ στην Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Μαλακάσας, εκτός από το πολιτικό προσωπικό του υπουργείου του!!!

Τι κι αν η ΕΜΥ είχε προβλέψει με ακρίβεια τη χρονική στιγμή που η κακοκαιρία θα “κατέβει” στην Αττική. Η ανεπάρκεια και του κρατικού μηχανισμού, αλλά και της εταιρείας «Νέα Οδός Α.Ε.», η οποία, βάσει της σύμβασης που είχε υπογράψει επί υπουργίας στο πρώην ΠΕΧΩΔΕ του Γιώργου Σουφλιά, έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον αποχιονισμό του εθνικού οδικού δικτύου φάνηκε σε όλο της το μεγαλείο.

Ορθά ο κος Ρέππας ζήτησε από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Τέντε «τη διερεύνηση προς πάσα κατεύθυνση» για «τυχόν υπάρχουσες ποινικές ευθύνες από πράξεις και παραλείψεις ιδιωτών και υπηρεσιακών παραγόντων που συνετέλεσαν στην έκθεση πολιτών σε κίνδυνο, με τον αποκλεισμό τους σε χαμηλές θερμοκρασίες».

Όμως γιατί δε ζήτησε ευθύνες από τους πολιτικούς προϊσταμένους των υπηρεσιών που εμπλέκονται; Γιατί δε ζήτησε ευθύνες από τους συνεργάτες του, που ο ίδιος και η κυβέρνηση έχουν διορίσει να ελέγχουν της δημόσιες υπηρεσίες; Τέλος, γιατί δεν κάνει την αυτοκριτική του, αφού είναι ο ανώτερος προϊστάμενος του υπουργείου που είχε και έχει την ευθύνη του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, αλλά και του ελέγχου της τήρησης των όρων της σύμβασης του κράτους με την εταιρεία «Νέα Οδός Α.Ε.»;

Όπως όμως συμβαίνει πάντα στη χώρα μας, για όλα φταίνε όλοι οι υπόλοιποι, εκτός από εμάς και τους ομοίους μας… Βρε, λέτε για το μπάχαλο στη Μαλακάσα να φταίει και ο … Χατζηπετρής;;;

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Θερμοκρασία και…οικονομία υπό το μηδέν!

xioni Ήρθε ο χιονιάς χθες στην Ελλάδα. Εκτός όμως από την απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τις χιονοπτώσεις, χιόνια εμφανίστηκαν και στην οικονομία μας, με τη νέα, τριών βαθμίδων υποβάθμισή της από  τον οίκο Moody΄s.

Όπως όμως μας έπιασε απροετοίμαστους η κακοκαιρία, και εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν χωρίς αλυσίδες στους δρόμους, έτσι και με την υποβάθμιση, έπεσαν όλοι από τα σύννεφα! Δεν το περίμεναν με τίποτα στην Ελληνική κυβέρνηση, η οποία βλέπει κερδοσκοπικά παιχνίδια πίσω από αυτή την κίνηση του οίκου αξιολόγησης.

Ο οίκος Moody΄s στηρίζει την υποβάθμιση αυτή στο γεγονός ότι  παρά τη σημαντική πρόοδο της Ελλάδας στην εφαρμογή των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής και στην κατάρτιση των απαιτούμενων νομοσχεδίων που θα προωθήσουν το ευρύ πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εκτέλεση των μέτρων που απαιτούνται τόσο για να αυξήσει τα έσοδά της, όσο και να εξοικονομήσει αποτελεσματικά δαπάνες στο πλαίσιο του προγράμματος λιτότητας.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση χαρακτηρίζει την υποβάθμιση αυτή εντελώς αδικαιολόγητη, και ότι δεν βασίζεται σε μια αντικειμενική και ισορροπημένη αξιολόγηση των οικονομικών συνθηκών τις οποίες αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Μάλιστα, απαντά στα επιχειρήματα του οίκου Moody΄s λέγοντας ότι το 2010 τα έσοδα αυξήθηκαν 6% εν μέσω ύφεσης και ότι έχει αποδειχτεί η αποφασιστικότητα της Ελλάδας να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, καθώς έχει εφαρμόσει πρωτοφανείς σε κλίμακα παρεμβάσεις και μεταρρυθμίσεις μέσα σε μόλις 9 μήνες. Τέλος, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η πρόσφατη αξιολόγηση από την Τρόικα επιβεβαιώνει την πρόοδο που έχει σημειώσει η χώρα.

Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα. Νομίζω ότι και αυτά που αναφέρει ο οίκος Moody΄s, και αυτά που αναφέρει η κυβέρνηση, είναι αληθή. Κάνει η Ελλάδα μια μεγάλη προσπάθεια σε επίπεδο δημοσιονομικό και μεταρρυθμιστικό. Όμως δεν είναι αρκετή, καθώς κινείται σε λάθος άξονες, ή μάλλον δε δίνεται η δέουσα βαρύτητα σε κάποιους τομείς που θα μπορούσαν να αποδώσουν περισσότερα έσοδα. Και αυτό κάνει τον κίνδυνο της χρεοκοπίας πιο ορατό από πριν.

Ίσως αν η κυβέρνηση είχε κάνει αποφασιστικά βήματα στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αν τα έσοδα από αυτό τον τομέα είχαν αυξηθεί αρκετά, να γλυτώναμε την υποβάθμιση. Ίσως επίσης να τη γλυτώναμε, αν είχε θεσπιστεί ένα πλαίσιο για τις προμήθειες των ιατρικών και παραϊατρικών υλικών στα νοσοκομεία, και να είχε ολοκληρωθεί τόσο καιρό η ηλεκτρονική συνταγογράφηση σε όλα τα ταμεία, ώστε να είχαν  περιοριστεί δραστικά οι σπατάλες στον τομέα της υγείας. Ίσως αν είχε λάβει έγκαιρα μέτρα που θα βοηθούσαν στον περιορισμό της ύφεσης και την επιστροφή σε θετικούς αναπτυξιακούς ρυθμούς… Ίσως, ίσως, ίσως…

Το ότι παίζονται κερδοσκοπικά παιχνίδια στην πλάτη της Ελλάδας, αυτό είναι σίγουρο. Και ίσως οι οίκοι αξιολόγησης να συμμετέχουν σε αυτά. Άλλο τόσο σίγουρο όμως είναι ότι έχει ευθύνη η κυβέρνησή μας για το σημείο που έχουμε φτάσει , που κάθε άλλο παρά ορατή είναι η έξοδος από το τούνελ που συνεχώς μας λέει. Και μέχρι να φανεί, μην ξαφνιαστείτε αν και άλλοι οίκοι αξιολόγησης προχωρήσουν σε περεταίρω υποβαθμίσεις.

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Ν’ ανεβάσει ο χαρταετός ψηλά τη διάθεσή μας…

Το τελευταίο τριήμερο της Αποκριάς είναι για τα παιδιά. Να τα ντύσουμε μασκαράδες, να τα πάμε σε μασκέ πάρτι, να χορέψουμε και να παίξουμε μαζί τους.Και αύριο Καθαρά Δευτέρα να πετάξουμε το χαρταετό, καιρού επιτρέποντος.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, οι αναρτήσεις του blog αυτές τις μέρες είναι περιορισμένες….

Καλή Καθαρά Δευτέρα σε όλους μας, καλή Σαρακοστή, και ο χαρταετός μας να φτάσει ψηλά, μαζί με τη διάθεση των παιδιών μας και τη δική μας!!! Και από Τρίτη πάλι μαζί να τραβήξουμε το δρόμο για…την Ανάσταση!!!

image