Αγαπημένα βιντεάκια

Loading...
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Μέχρι που θα φτάσουν οι βουλευτές μας για να εξυπηρετήσουν συμφέροντα;

Διαβάζω ότι στο πλευρό των ιδιοκτητών καφέ, μπαρ και εστιατορίων του Ηρακλείου τάχθηκαν χτες οι βουλευτές κα Σκραφνάκη, και κοι Φ.Παρασύρης και Αυγενάκης που συμμετείχαν στη συνεδρίαση του σωματείου, που κατέληξε στην απόφαση να καταθέσει στο Υπουργείο Υγείας φάκελο με τις προτάσεις τους για αναθεώρηση του νόμου περί απαγόρευσης του καπνίσματος. Μάλιστα, οι ίδιοι οι βουλευτές  δεσμεύτηκαν να προωθήσουν τις προτάσεις των επιχειρηματιών τονίζοντας ότι θα εισηγηθούν τροποποιήσεις στο νόμο!

Συγκεκριμένα όπως τόνισαν οι κατά τ’ άλλα εκπρόσωποι του λαού στη βουλή, θα προτείνουν τη δημιουργία χώρων καπνιστών με τις κατάλληλες τροποποιήσεις μέσα στα καταστήματα, αλλά είπαν και το εξής κορυφαίο: θα προτείνουν την επιβολή προστίμων στους πελάτες και όχι στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων!!!

Μα τι λέτε ωρέ παιδιά;;; Μέχρι πού θα φτάσετε πια για να εξυπηρετήσετε τα φιλαράκια σας τους επιχειρηματίες της νύχτας; Να πληρώνει ο πελάτης και όχι ο καταστηματάρχης;;;; ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΞΕΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ, Ο ΠΕΛΑΤΗΣ; ΠΟΙΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑ,Ο ΠΕΛΑΤΗΣ; ΠΟΙΟΣ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΤΑΣΑΚΙΑ ΣΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ, Ο ΠΕΛΑΤΗΣ; Να πληρώνει ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ, αλλά όχι μόνο αυτός!!

Γιατί οι κυβερνητικοί βουλευτές επιλέγουν τώρα σε αυτό το νομοσχέδιο να πάνε κόντρα στον υπουργό και στον ίδιο τον πρωθυπουργό, και δεν το έκαναν στο φορολογικό ή στο εργασιακό νομοσχέδιο, ή στο νομοσχέδιο για τα μέτρα για την οικονομία, που επηρέασαν τις ζωές χιλιάδων Ελλήνων ; Στον αντικαπνιστικό νόμο θα το παίξετε μάγκες; Δε σας είδα στους δρόμους με τους μαθητές, ούτε με τους δημοσίους υπαλλήλους, ούτε με τους ιδιωτικούς στις Πανελλαδικές απεργίες κύριοι βουλευτές. Με τους επιχειρηματίες όμως είσαστε στην πρώτη γραμμή, να τους υπερασπιστείτε.

Το καταλαβαίνω όμως... Κι εγώ για τη δουλειά μου το ίδιο θα έκανα…

Η γιορτή υιοθεσίας συνεχίζεται…

Την Κυριακή 30-1-2011 η Ζωόφιλη Δράση θα βρίσκεται αυτή τη φορά στο TALOS PLAZA για να χαρίζει κουταβάκια σε υπεύθυνους ιδιοκτήτες που θα έρθουν με την ταυτότητα τους να υπογράψουν υπεύθυνη δήλωση ότι θα βάλουν microchip στο ζωάκι τους και θα φροντίζουν για την ευζωία του, γνωρίζοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα τους αφαιρεθεί το ζώο.

Από τις 12 το μεσημέρι έως και τις 8 το βράδυ, όσοι επιθυμούν να υιοθετήσουν ζωάκι θα μπορούν να βρίσκουν τους εθελοντές της ΖΔ στον χώρο μπροστά από τις καφετέριες του TALOS.

Αν ο καιρός δεν το επιτρέψει, θα υπάρξει μετάθεση της ημερομηνίας και ίσως και του τόπου. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται από το site της ΖΔ και από την σελίδα της στο facebook.

Γιατί… ΖΩΟΦΙΛΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΥΙΟΘΕΣΙΑ

Όλα τά ‘χε ο “μασκαράς”, το καρναβάλι του λείπει!!!

image

Όπου “μασκαράς”, βάλτε “Δήμος Ηρακλείου”! Γιατί όπως αποκάλυψε χθες στο δημοτικό συμβούλιο υπεύθυνος των πολιτιστικών θεμάτων του δήμου κ. Ματζαπετάκης, το “ΚΑΣΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ” φέτος κοστίζει στο δήμο 136.000 ευρώ!!!

Είναι καιροί τώρα να πετάμε σε φιέστες τόσα χρήματα; Πολύ σωστά ξεσηκώθηκαν οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης. Η Λαϊκή Συσπείρωση τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν να σπαταλούνται τόσα χρήματα τη στιγμή που συμβασιούχοι πετιούνται στο δρόμο, ενώ η παράταξη Ηράκλειο-Ανθρώπινη πόλη σημείωσε ότι  στο όνομα του πολιτισμού χρεώνονται τεράστια χρηματικά ποσά και καυτηρίασε με νόημα το ζήτημα ότι  στις εκδηλώσεις αυτές κάποιοι να πληρώνονται αδρά και άλλοι συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Και οι δύο παρατάξεις έχουν απόλυτο δίκιο!!!

Να σημειώσω κι εγώ και ένα άλλο ζήτημα: μήπως ξεχάσαμε πολύ γρήγορα ότι ο δήμος Ηρακλείου χρωστάει 13 δις ευρώ;;; Ότι εργολάβοι και προμηθευτές είναι απλήρωτοι πάνω από χρόνο; Ότι ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ 2008 ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ;

Γιατί πρέπει και φέτος το καρναβάλι μας να είναι “grande”; Για να ικανοποιηθεί ο εγωισμός κάποιον; Γιατί κάποιοι δεν αντέχουν να είναι πίσω από το Ρέθυμνο; Ας τα αφήσουν αυτά στην άκρη, γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι, και ο δήμος Ηρακλείου έχει πολλές υποχρεώσεις . Να θυμίσω μια; Από 1η Ιουλίου σταματά να πληρώνει τους υπαλλήλους των δήμων το Υπουργείο Εσωτερικών, και θα είναι πλέον υποχρέωση των δήμων η μισθοδοσία. Κανονίστε μ’ αυτά και μ’ αυτά να μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι, για να τρώνε … οι υμέτεροι!!!

Καλά τα καρναβάλια λοιπόν, αλλά ας τα κάνουμε να ταιριάζουν με την εποχή που ζούμε: ΛΙΤΑ!! Εξάλλου τα παιδιά αλλά και οι μεγάλοι δε θέλουν πολυτέλειες για να περάσουν καλά. Μόνο όρεξη να υπάρχει..Αλλά κι αυτή δύσκολο να βρεθεί πια… Εξάλλου, λόγω χρημάτων ούτε τους μεσογειακούς αγώνες δε φιλοξενεί η Ελλάδα φέτος.

Υ.Γ.: Αν δεν πληρώνατε τόσα χρόνια τώρα 28.500 ευρώ το μήνα στο φίλο σας τον κομπολογά με τη μουστάκα (δεν ξέρω πιο είναι πιο μεγάλο, το κομπολόι,το μουστάκι, ή το..βίσμα!!) για τη χωματερή που πάτε τα σκουπίδια του δήμου (άσε που δεν είναι ξεκάθαρο και ιδιοκτησιακά), θα είχατε άλλα περιθώρια και στο καρναβάλι, αλλά και σε πολλά άλλα ζητήματα!!!  

Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Ο δήμαρχος Ηρακλείου Γιάννης Κουράκης μίλησε για τους παιδικούς σταθμούς

Γ. Κουράκης: Ως το τέλος της θητείας μας οι παιδικοί σταθμοί θα λειτουργούν χωρίς προβλήματα

Πήρε θέση (επιτέλους) στο θέμα των βρεφονηπιακών σταθμών ο δήμαρχος Ηρακλείου κος Κουράκης, στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, παρόλο που απέρριψε την πρόταση της μείζονος αντιπολίτευσης για να συζητηθεί ως επείγον το θέμα των συμβασιούχων.

Ο κος Κουράκης είπε ότι το δημοτικό συμβούλιο δεν έχει αρμοδιότητα να μονιμοποιήσει τους συμβασιούχους. Όμως ο δήμος Ηρακλείου έγκαιρα είχε ζητήσει την έγκριση 65 θέσεων μόνιμων εργαζομένων στους σταθμούς, ωστόσο εγκρίθηκαν μόνο 30, με αποτέλεσμα ο δήμος να ζητάει από το υπουργείο την έγκριση ακόμη 30. Τέλος, ο δήμαρχος Ηρακλείου δεσμεύτηκε απέναντι στην κοινωνία του Ηρακλείου ότι οι δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί θα λειτουργούν χωρίς προβλήματα ως το τέλος της θητείας της νυν δημοτικής αρχής.

Πραγματικά όμως μου δημιουργεί απορία πως λύνεται το πρόβλημα και πως θα λειτουργούν οι παιδικοί σταθμοί, αφού δεν ξεκαθάρισε ο δήμαρχος αν οι 30 οργανικές θέσεις που εγκρίθηκαν έχουν καλυφθεί ήδη με μόνιμους. Αν είχαν καλυφθεί, και αν το πρόβλημα λύνεται με άλλες 30, γιατί οι συμβασιούχοι που απολύονται τώρα είναι 42 και όχι 30;

Αλλά πιο σοβαρό είναι το εξής: μέχρι να εγκριθεί η πρόσληψη άλλων 30 μόνιμων υπαλλήλων, να γίνει προκήρυξη, και να βγουν αποτελέσματα, ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ; Δε θα πρέπει σύμφωνα με το 5 προς 1 να συνταξιοδοτηθούν ή να αποχωρήσουν 150 υπάλληλοι για να προσληφθούν 30;  ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΤΟΤΕ ΟΙ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ; ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΤΩΝ 48 ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ;

Σε αυτά θα έπρεπε να δώσει απαντήσεις ο δήμαρχος Ηρακλείου, και δυστυχώς για άλλη μια φορά δεν το έκανε.

Εκτός αν σκοπεύει να επαναπροσλάβει αρκετούς από τους ίδιους συμβασιούχους στα κρυφά, πάλι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ,παρόλο που απαγορεύεται, και να τους πει μετά να τρέχουν στα δικαστήρια να βρουν το δίκιο τους όταν το ανακαλύψουν..

Αναγνώστης: Απεργία πείνας μεταναστών

image Έτυχε πριν από χρόνια να βρεθώ πλάι σε μετανάστες απεργούς πείνας σε πόλη της Ευρώπης όπου ζούσα εκείνη την περίοδο. Είχαν εγκατασταθεί κοντά στο σπίτι μου και το μόνο που μπορούσα να τους προσφέρω ήταν ηθική υποστήριξη και νερό. Ήταν πολύ μεγάλη η χαρά τους που ήμουν εκεί και πολύ περισσότερο επειδή ήμουν Έλληνας. Είχαν περάσει από την πατρίδα μου στην πορεία του ατελείωτου ταξιδιού της μετανάστευσης και είχαν σχετικά καλές μνήμες από την εποχή που ζούσαν σε αυτήν. Φαντάζομαι ότι και η ιδιοσυγκρασία του έλληνα-ανατολίτη βοήθησε σε αυτή την εντύπωση που είχαν για την Ελλάδα, όντας ανατολίτες και αυτοί. Με έβλεπαν σχεδόν σαν κάποιον μακρινό συγγενή από την πατρίδα τους. Μου εξηγούσαν ακόμα και στα Ελληνικά πως οι συνθήκες τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Πως το πτυχίο ιατρικής, που κάποιοι είχαν, δεν τους εξασφάλιζε κανένα μέλλον εκεί. Και το πιστεύω, γιατί για ποιόν άλλον λόγο θα εγκατέλειπαν την οικογένεια τους για να περάσουν βουνά, ποτάμια, θάλασσες και κρατητήρια για να φτάσουν σε αυτήν την μεγαλούπολη να κοιμούνται στο δάπεδο με το στομάχι γεμάτο μόνο με νερό. Κι όμως ακόμα μπορούσαν να ελπίζουν και να διεκδικούν κάτι καλύτερο. Δεν τα κατάφεραν όμως…

Η Ευρώπη δεν τους «χαρίστηκε». Η απεργία πείνας έληξε χωρίς να κερδίσουν κανένα χαρτί που να τους εξασφαλίζει οτιδήποτε. Ακόμα και τότε αυτοί δε σταμάτησαν να μας κοιτούν με μάτια χαμογελαστά…οργάνωσαν μάλιστα μια συγκέντρωση αποχαιρετισμού όπου πάνω σε λευκά μπλουζάκια έγραψαν το όνομα τους και μας τα χάρισαν. Ήταν χαρούμενοι γιατί μπορούσαν απλά να μοιραστούν κάποιες στιγμές χαράς με εμάς τους «ευρωπαίους». Με τους ευρωπαίους που τους εκμεταλλεύονται, τους φοβούνται, τους μισούν, τους χρησιμοποιούν κι όμως τους χρειάζονται.

ΜΠΡΑΒΟ σε αυτούς τους Έλληνες φοιτητές που αγνά στηρίζουν των αγώνα των μεταναστών!

Εύχομαι να έχουν τη χαρά να δουν αυτόν τον αγώνα να δικαιώνεται.

ΝΤΡΟΠΗ σε όσους καπηλεύονται την ανάγκη των συνανθρώπων τους.

Όποιος και αν θέλει να σφετεριστεί αυτόν τον αγώνα κι όποιο χρώμα και αν θέλουν να του δώσουν ένα είναι σίγουρο, ότι αξίζει δικαίωση σε αυτούς τους ανθρώπους για να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια, όπως κι εσύ.

Αναγνώστης

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

Μετά την αύξηση του εισιτηρίου από τα ΚΤΕΛ, τώρα και παρακράτηση από… τον αυτόματο πωλητή εισιτηρίων!!

ktel

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τις αυξήσεις στα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ στο Ηράκλειο. Και όχι άδικα βέβαια, αφού για να κινηθεί κάποιος μόλις μερικές δεκάδες μέτρα με το λεωφορείο, πρέπει να πληρώσει πλέον 1,10 ευρώ.

Σήμερα δυστυχώς χρειάστηκε να το κάνω κι εγώ, πράγμα που δε συνηθίζω, επειδή δεν το απαιτεί η καθημερινότητά μου. Πήγα λοιπόν στον αυτόματο πωλητή εισιτηρίων που βρίσκεται στην Αστόρια, για να πάρω το εισιτήριό μου (πορτοκαλί). Ακολουθώ ακριβώς τις οδηγίες: Επιλέγω το εισιτήριο που κοστίζει 1,10 ευρώ, και ρίχνω μέσα στο μηχάνημα ένα κέρμα των 2 ευρώ. Περιμένω λίγο, και ακούω και πέφτουν τα ρέστα. Βάζω το χέρι μου κάτω στη θυρίδα, και τι βλέπω; Ρέστα μόνο 40 λεπτά, και (ευτυχώς) το εισιτήριο. Το μηχάνημα μου είχε “φάει” (όπως λέγαμε μικροί στα ηλεκτρονικά παιχνίδια) το πενηντάλεπτο, παρότι έγραφε ότι παίρνω ρέστα 90 λεπτά!!

Γράφω τα παραπάνω, φυσικά και όχι για τα 50 λεπτά, αλλά για το μάθει ο κόσμος, να μην πάθει το ίδιο, και να γνωστοποιηθεί και στην εταιρία ΚΤΕΛ Ηρακλείου Α.Ε. να φτιάξει το μηχάνημά της αυτό, αλλά και τα υπόλοιπα. Γιατί ένας-ένας πολίτης δεν πάει να κάνει παράπονο για 50 λεπτά, αλλά αν αυτό συμβαίνει συχνά για κάποιον που χρησιμοποιεί καθημερινά λεωφορείο είναι ένα παραπάνω κόστος, και για την εταιρία φυσικά ένα παραπάνω κέρδος!!!

Μια ερώτηση προς τη Δημοτική Αρχή..

DSC02978

Θα ήθελα να απευθύνω μια ερώτηση προς τη δημοτική Αρχή του Ηρακλείου, και τον πολιτικό προϊστάμενο της Δημοτικής Αστυνομίας:

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ Κ.Ο.Κ. Ή ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΟΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ;

Η φωτογραφία που βλέπετε πιο πάνω, τραβήχτηκε σήμερα στις 13:00 στο “Μεϊντάνι”, στην αρχή της 25ης Αυγούστου. Μάλιστα, ο δημοτικός αστυνομικός που ήταν εκεί, έδιωχνε τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, αλλά μάλλον “πρόσεχε” και το δημοσιογραφικό βανάκι να μην του κάνουν καμιά ζημιά. Γιατί την ίδια ώρα, οι εικονολήπτες και οι τεχνικοί, που μάλλον είχαν τελειώσει τη δουλειά τους,  είχαν πιάσει ψιλή κουβέντα έξω από τα Λιοντάρια.

Όμως αυτό το πράγμα συμβαίνει πολύ συχνά, και η στάθμευση δε διαρκεί μερικά μόλις λεπτά, αλλά πάρα πολύ ώρα. Αυτές οι εξαιρέσεις είναι που φάγανε την Ελλάδα κύριοι!! Γιατί ο άλλος επαγγελματίας δηλαδή να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί με τον ίδιο τρόπο; Ή ο απλός δημότης;

Έχει και ιδιωτικά πάρκινγκ εκεί κοντά ξέρετε…Αυτά στα οποία οδηγείτε τον κόσμο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο…Ας πληρώνει και ο Δημητρίου κανένα πεντάευρο που και που…

Καθημερινή: Να διασωθεί το “Ηρώον”

image Με τον παραπάνω τίτλο φιλοξενήθηκε χθες άρθρο στην πανελλήνιας κυκλοφορίας και μεγάλου κύρους εφημερίδα Καθημερινή, για το θέμα της διάσωσης του Ηρώου στην πλατεία Ελευθερίας.

Στο άρθρο γίνεται μια αναφορά στην ιστορία του κτηρίου: “Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον κτίσμα του Μεσοπολέμου, σε ρυθμό νεο-μινωικό, το οποίο είναι έργο του αρχιτέκτονα Δημήτρη Κυριακού (1930-33). Χτίστηκε για να στεγάσει το πρώτο Ιστορικό και Εθνολογικό Μουσείο Κρήτης, αλλά από το 1941 εγκαταλείφθηκε, ερειπώθηκε, αλλοιώθηκε και σήμερα παρουσιάζει όψη μεγάλης παρακμής”.

Γίνεται επίσης  λόγος για τη σύμπνοια πλέον των φορέων της πόλης του Ηρακλείου για το θέμα αυτό, μετά και από τη συνάντηση που έγινε στο ΤΕΕ-ΤΑΚ.

Δεν λείπει όμως, όπως είναι άλλωστε φυσικό, η κριτική προς την επίσημη πολιτεία. Το άρθρο κλείνει ως εξής: “Εντύπωση προκαλεί ότι αντιμέτωπη πλέον με το σύνολο σχεδόν του πνευματικού και τεχνικού κόσμου του Ηρακλείου, που επιθυμεί την ανάδειξη γενικότερα της ιστορικής φυσιογνωμίας της πόλης, είναι η ίδια η πολιτεία. Το αρμόδιο συμβούλιο του ΥΠΠΟΤ έχει αρνηθεί να εξετάσει ενδεχόμενο αναθεώρησης παλαιότερης γνωμοδότησης, σύμφωνα με την οποία το Ηρώον δεν έχρηζε προστασίας”.

Πολύ θετικό άρθρο, το οποίο πιστεύω ότι δίνει πλέον άλλες διαστάσεις στον αγώνα για τη διάσωση του Ηρώου. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην Καθημερινή.

Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Δύο σεισμικές δονήσεις πριν λίγη ώρα στην Κρήτη

image Δύο ασθενείς σεισμικές δονήσεις σημειώθηκαν απόψε το βράδυ στο θαλάσσιο χώρο νότια της Κρήτης, με διαφορά 40 λεπτών.

Η πρώτη σημειώθηκε στις 8.23 μ.μ. με επίκεντρο 69 χιλιόμετρα Ν-ΝΑ του Ρεθύμνου και 74 χλμ Ν-ΝΔ του Ηρακλείου, στη θαλάσσια περιοχή δυτικά από τους Καλούς Λιμένες (Ακρωτήριο Λίθινο) και είχε μέγεθος 2.5 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ, και εστιακό βάθος 10 χιλιόμετρα.

Η δεύτερη σημειώθηκε στην στις 9.03μ.μ. στην ίδια σχεδόν περιοχή, με επίκεντρο 65 χιλιόμετρα Ν-ΝΑ του Ρεθύμνου και 75 χλμ Ν-ΝΔ του Ηρακλείου,  είχε μέγεθος 2.4 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ, και εστιακό βάθος επίσης 10 χιλιόμετρα. 

Αν και είναι φυσικά αρκετά νωρίς για εκτιμήσεις, εντούτοις τα μεγέθη των σεισμών, και το ότι το επίκεντρο είναι σε θαλάσσιο χώρο, δεν εμπνέουν ιδιαίτερη ανησυχία.

Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από το Εργαστήριο Σεισμολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παράσταση διαμαρτυρίας για τις αυξήσεις στα εισιτήρια της ΚΤΕΛ Ηρακλείου Α.Ε.

Κυριολεκτικά στους δρόμους του Ηρακλείου έχουν ξεχυθεί αυτές της ημέρες τα μέλη της επιτροπής που συστήθηκε με πρωτοβουλία των φοιτητών της πόλης του Ηρακλείου ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΚΤΕΛ Ηρακλείου Α.Ε. Στις στάσεις των λεωφορείων, αλλά και μέσα σε αυτά, μοιράζονται φυλλάδια όμοια με αυτό που βλέπετε παρακάτω.

Οι φορείς που συμμετέχουν στη δράση αυτή διεκδικούν να πάρει πίσω τις αυξήσεις η Ανώνυμη Εταιρία, και να αναλάβει και ο δήμος Ηρακλείου μέρος του κόστους της μεταφοράς των ευπαθών ομάδων, δηλαδή των μαθητών, των φοιτητών, των ανέργων, των ασθενών, των χαμηλόμισθων και των χαμηλοσυνταξιούχων.

Για το παραπάνω αίτημα, διοργανώνουν παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου στις 9:30 στις στάσεις του Αστικού Κτελ σε Αστόρια και Goody’s.

Η αστυνόμευση δε θα λύσει το πρόβλημα στο ΒΟΑΚ

πετρεΔιαβάζω σήμερα στην Πατρίδα ότι σύντομα θα συσταθεί “Ειδική Τροχαία” για το Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Και αυτό γίνεται λέει, σε μία προσπάθεια ανακοπής της ατέλειωτης αιματοχυσίας που σημειώνεται κάθε χρόνο στο εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης!! Αν οι αρμόδιοι νομίζουν ότι το θέμα του ΒΟΑΚ είναι τόσο απλό, είναι πολύ γελασμένοι!!!

Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι αρκετά ατυχήματα που συμβαίνουν στον ΒΟΑΚ, αλλά και σε άλλους δρόμους, προκαλούνται από την “παράνομη” δράση των οδηγών, όπως π.χ. υπερβολική ταχύτητα, μη έλεγχο και συντήρηση φρένων και ελαστικών, υπέρβαρο φορτίο φορτηγών, κλπ. Όμως αυτή σίγουρα δεν είναι ούτε η μόνη, ούτε η κύρια αιτία στο ΒΟΑΚ. Θα αριθμήσω παρακάτω μερικούς από τους λόγους για τους οποίους ο ΒΟΑΚ έχει χαρακτηριστεί ο πιο επικίνδυνος οδικός άξονας του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου:

1. Λανθασμένη χάραξη

Υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες της οδοποιίας που σε πολλά σημεία του ΒΟΑΚ δεν έχουν τηρηθεί. Για παράδειγμα, δεν μπορεί μετά από μια σχετικά μεγάλη ευθεία να ακολουθεί μια πολύ απότομη στροφή, γιατί πολύ απλά ο οδηγός και έχει αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, και μπορεί να αφαιρεθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το τμήμα μετά την Αγία Πελαγία, που μετά την ευθεία του βενζινάδικου υπάρχει μια αρκετά απότομη στροφή. Το ίδιο συμβαίνει και με τις κατά μήκος κλίσεις, σε σχέση με τις στροφές, και άλλα πολλά. Υπάρχουν διεθνείς κανονισμοί για τις χαράξεις των οδών, που ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ απλά δεν πληροί σε πολλά του σημεία.

2. Παράπλευρες μη ελεγχόμενες είσοδοι

Ίσως ο ΒΟΑΚ να είναι το μοναδικό εθνικό δίκτυο που έχει τόσες πολλές ανεξέλεγκτες εισόδους στην εθνική οδό, οι οποίες δεν πληρούν καμία μα καμία προϋπόθεση! Κανονικά η είσοδος στην εθνική οδό θα πρέπει να γίνεται μόνο από παράπλευρες οδούς, σε ειδικά διαμορφωμένους κόμβους, ώστε να εξασφαλίζεται η ορατότητα, και φυσικά ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΛΩΡΙΔΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ! Αυτού του είδους οι συνδέσεις όμως είναι σπάνιο φαινόμενο στο ΒΟΑΚ. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω το τμήμα της οδού από το Φόδελε μέχρι το Ρέθυμνο, που πάρα πολλοί οικισμοί και μάλιστα τουριστικοί, εξυπηρετούνται με απλές διασταυρώσεις, λες και είναι αγροτική οδός η εθνική!!

3. Ανεπαρκής διατομή

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η συγκεκριμένη διατομή με την οποία είχε κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ, της μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) , δεν επαρκεί να καλύψει τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες του νησιού. Αυτό βέβαια το γνωρίζουν πολύ καλά, και γι’ αυτό τα νέα τμήματα κατασκευάζονται πλέον με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη ΛΕΑ, και μάλιστα με διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ των κατευθύνσεων. Όμως, με το να γίνεται τμηματικά η ανακατασκευή του δρόμου, οι περιοχές μετάβασης από την περιοχή των δύο λωρίδων κυκλοφορίας σε αυτή της μίας, είναι εξ’ ορισμού ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ.

4. Ελλιπής συντήρηση

Παρά το ότι έχουν διατεθεί χρήματα τα τελευταία χρόνια, κι έχει συντηρηθεί το οδόστρωμα σε αρκετά τμήματα, δεν παύει η ελλιπής συντήρηση του οδοστρώματος και η άρση των όποιων ανωμαλιών εμφανίζονται να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων. Και φυσικά δε λέω να συντηρούνται δρόμοι που πρόκειται πολύ σύντομα να ανακατασκευαστούν (δεν έχουμε πλέον αυτή την πολυτέλεια ως κράτος). Στην περίπτωση του ΒΟΑΚ όμως, δεν βλέπουμε να κινείται τίποτα! Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα, αν λάβουμε υπόψη μας και πρόσφατες δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης κου Αρναουτάκη, ότι οι μελέτες για το ΒΟΑΚ δεν είναι ώριμες.

Δεν ισχυρίζομαι βέβαια ότι δε χρειάζεται αστυνόμευση στο ΒΟΑΚ (η οποία παρεμπιπτόντως αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν ανύπαρκτη), γιατί πολλοί είναι οι ανεγκέφαλοι που πιάνουν τιμόνι στα χέρια τους και βγαίνουν παγανιά στους δρόμους. Όμως σίγουρα αυτή δεν είναι η λύση του προβλήματος. Λύση αποτελεί ΜΟΝΟ Η ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ, η οποία θα βασίζεται σε σύγχρονους κανονισμούς και θα λαμβάνει υπόψη της όχι μόνο τα σημερινά, αλλά τα μελλοντικά φορτία 20ετίας της οδού. Και ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους αυτό οι αρμόδιοι, από τους δήμους της Κρήτης, της Περιφέρεια, τις Υπηρεσίες, και την Κυβέρνηση. Να κοιτάξουν να εξασφαλίσουν τα κονδύλια που απαιτούνται και να εκπονήσουν άμεσα τις μελέτες, ώστε να αποκτήσει πλέον η ΚΡΗΤΗ ένα Εθνικό Οδικό Δίκτυο αντίστοιχο με το ποσοστό του ΑΕΠ που προσφέρει στη Χώρα. Και ας φτιάξουν και ειδική τροχαία για το ΒΟΑΚ αν αυτό τους κόπτει, να λειτουργήσει επικουρικά!

Και κάτι τελευταίο: μη διανοηθείτε να μας βάλετε διόδια ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΒΟΑΚ, ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΑΝ Η ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΜΙΑ, ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΔΕΚΑ!

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Νάτο και το “εσωτερικό μνημόνιο”!!!

Στις 27 Δεκεμβρίου, όταν είχαν δοθεί στη δημοσιότητα τα οικονομικά των δήμων της Κρήτης, είχα γράψει ένα άρθρο με τίτλο “Τα οικονομικά των δήμων….εν δήμω, με πρόβλεψη για νέο εσωτερικό μνημόνιο!!” Βλέποντας τότε ότι όλοι οι δήμοι χρωστάνε μεγάλα ποσά, είχα προβλέψει ότι δε θα αργήσει να έρθει ένα “εσωτερικό μνημόνιο” για τους δήμους, που θα τους αναγκάζει να τακτοποιήσουν τα οικονομικά τους. 

Χθες, μετά τη συνάντηση του Υπουργού Εσωτερικών κου Ραγκούση με το δήμαρχο Πειραιά, ο υπουργός προανήγγειλε ακριβώς αυτό:  «Μνημόνιο» για το σύνολο των υπερχρεωμένων δήμων στα πρότυπα της τρόικας!! Σύμφωνα με αυτό, θα μπαίνουν σε επιτήρηση οι δήμοι που βρίσκονται στο κόκκινο, δηλαδή έχουν δάνεια που ξεπερνούν το 60% των τακτικών ετήσιων εσόδων και οι δόσεις το 20% των εσόδων. Στα πρότυπα της τρόικας θα αναλαμβάνουν οι δήμοι συγκεκριμένα μέτρα μείωσης των χρεών τους . Ακόμα, οι υπερχρεωμένοι δήμοι θα μπαίνουν σε σκληρό πρόγραμμα λιτότητας, στα πρότυπα του Μνημονίου με συγκεκριμένες δεσμεύσεις και χρονοδιαγράμματα για μείωση των λειτουργικών τους εξόδων, πάγωμα προσλήψεων και μείωση προσωπικού, και σειρά άλλων μέτρων.

Αν το δει κάποιος καθαρά οικονομικά, θα πει ότι είναι σωστό. Δεν μπορεί οι δήμοι να κάνουν ότι θέλουν με τα χρήματα των δημοτών και του κράτους, χωρίς κανένα έλεγχο και περιορισμό. Όμως αυτό το μνημόνιο, όπως είχα γράψει και παλιότερα, θα φέρει είτε κατάργηση κοινωνικών δομών, είτε περεταίρω μείωση της (τοπικής) ανάπτυξης, είτε αύξηση των δημοτικών τελών, ΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!! Και αυτό δεν μπορεί να το σηκώσει ο δημότης.

Φαντάζεστε τι θα γίνει όταν κόψουν χρήματα από τις κοινωνικές δομές, δηλαδή από τα ΚΑΠΗ, τους Παιδικούς Σταθμούς, τις συντηρήσεις σχολείων, τη Βοήθεια στο Σπίτι; Όταν σταματήσουν εντελώς τις προσλήψεις; Όταν αυξήσουν τα δημοτικά τέλη και το νερό; Όταν πέρα από αυτά που έχουμε κληθεί να πληρώσουμε για το χρέος του Κράτους, θα κληθούμε να πληρώσουμε κι άλλα, αυτή τη φορά επειδή οι δήμαρχοί μας, που τους ψηφίζουμε (ειδικά στο Ηράκλειο) με κλειστά μάτια, δε διαχειρίστηκαν κι αυτοί σωστά τα οικονομικά του “μαγαζιού” τους;

Δε νομίζω ότι θα το αντέξουμε. Ο δημότης, ο πολίτης, δεν αντέχει άλλη οικονομική αφαίμαξη. Αρκετά έχει πέσει το βιοτικό μας επίπεδο και χωρίς αυτό το μνημόνιο. Ελπίζω αυτό να το έχουν κατά νου στο υπουργείο Εσωτερικών, και να φροντίσουν οι “κυρώσεις” που θα επιβάλλουν να μην έχουν αρνητικό αντίκρισμα στις τσέπες των δημοτών, αν και το βλέπω απίθανο!!

Τέλος, θα ήθελα αυτό το μνημόνιο να συνοδεύεται και με το αντίστοιχο δικαστικό έλεγχο στους δήμους, για να διαπιστωθεί πως έφτασαν σε αυτή την κατάσταση, και αν υπάρχουν ατασθαλίες δημάρχων…

Ο….Σαμαράς διαβάζει “αντίπαλους”;;;

image

Από την πρώτη μέρα που βρίσκεται στον “αέρα” αυτό το blog, στη δεξιά στήλη υπάρχει αναρτημένη η πρόταση που βλέπεται στην εικόνα. Κι αυτό γιατί πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αποκαλυφθεί ποιος υπουργός ή βουλευτής έβαλε το δάχτυλο στο βάζο με το μέλι, ή πήρε το βάζο κι έφυγε! Οι εξεταστικές και οι προανακριτικές επιτροπές, όποτε έχουν γίνει, δεν έχουν φέρει κανένα αποτέλεσμα. Κι αυτό γιατί τους κανόνες, δηλαδή τη νομοθεσία, την ψηφίζουν οι ίδιοι οι πολιτικοί, οπότε φροντίζουν να υπάρχουν οι κατάλληλες δικλίδες ασφαλείας (βλέπε παραγραφή).

Χτες, στην ομιλία του στη βουλή, ο Αντώνης Σαμαράς ξεκίνησε την ομιλία του με την εξής πρόταση:  «Σας καλώ να συμφωνήσουμε να ζητήσουμε έλεγχο του πόθεν έσχες όλων των βουλευτών που διατέλεσαν υπουργοί και υφυπουργοί από το 1974 μέχρι σήμερα», και συμπλήρωσε: «Έλεγχο των περιουσιακών τους στοιχείων ώστε να φανεί πως μπήκαν στην πολιτική, πως προχώρησαν και πως βγήκαν».

Τι έγινε βρε παιδιά; Ο Σαμαράς διαβάζει “αντίπαλους”; Ή απλά η πρόταση αυτή ακούγεται ολοένα και συχνότερα από τους Έλληνες πολίτες, και ο Σαμαράς θέλει να συνταχθεί με το λαό; Το δεύτερο φυσικά. Αλλά έστω κι έτσι,και αν γίνεται για την ικανοποίηση του κοινού αισθήματος, είναι η πρώτη φορά που το θέμα τίθεται εντός την Ελληνικής Βουλής.

Το λυπηρό είναι όμως ότι ο κος Παπανδρέου, που συνεχώς τάσσεται υπέρ της διαφάνειας, αρνήθηκε τη συγκεκριμένη πρόταση (όπως άκουσα πριν λίγο στην τηλεόραση), αφού απλά την ..αγνόησε, και αρκέστηκε στο γνωστό “τι κάνατε εσείς 5,5 χρόνια”.

Το θέμα είναι “τι κάνατε όλοι εσείς οι πολιτικοί από τη μεταπολίτευση και μετά, και φτάσαμε σε αυτό το χάλι”, κε Παπανδρέου. Γι’ αυτό θέλουμε να λογοδοτήσει το πολιτικό σύστημα. Δεν ξύπνησαν οι Έλληνες μια ωραία πρωία, και είπαν “ας βάλουμε τους πολιτικούς μας φυλακή”. Αλλά όταν τους ζητάς να δώσουν από τα λιγοστά τους χρήματα για την εξυπηρέτηση του χρέους που με δική σας ευθύνη δημιουργήθηκε, θα πρέπει κι εσείς να κάνετε τα αδύνατα δυνατά ώστε να αποκαλυφθεί πλήρως πως φτάσαμε στην αδυναμία εξυπηρέτησής του. Και η διαφθορά του πολιτικού συστήματος είναι ένας από τους κυριότερους λόγους.

Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011

Υιοθεσία αδέσποτων κουταβιών στην πλατεία Ελευθερίας

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η προσπάθεια της Ζωόφιλης Δράσης για προώθηση των υιοθεσιών αδέσποτων κουταβιών στην πλατεία Ελευθερίας την Κυριακή 23-1-2011.

koutavia 1

Από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 8 το βράδυ δόθηκαν 15 κουτάβια για υιοθεσία. Οι νέοι «γονείς» υπέγραψαν υπεύθυνη δήλωση υιοθεσίας αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να σημάνουν με microchip το ζώο άμεσα , να φροντίζουν και να μεριμνούν για την ευζωία του γνωρίζοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση το ζώο θα τους αφαιρεθεί. Αυτό είναι μια πρακτική που έχει θέσει σε εφαρμογή το σωματείο προκειμένου να ευαισθητοποιήσει το κοινό και να γνωστοποιήσει ότι αυτά υπαγορεύονται από το Νόμο που προστατεύει τα ζώα συντροφιάς και που κάθε υπεύθυνος ιδιοκτήτης οφείλει να κάνει.

15 μέρες πριν τη λήξη του 2010 η Ζωόφιλη Δράση βρισκόταν καθημερινά στο Τάλως από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 9-10 το βράδυ κάνοντας πάλι προσπάθειες για προώθηση των υιοθεσιών αλλά και ενημέρωση του κοινού για θέματα ζωοφιλίας. Χάρη στην ακούραστη προσπάθεια των εθελοντών και την ανταπόκριση του κοινού, υιοθετήθηκαν 48 κουτάβια στο διάστημα αυτό.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους συμμετείχαν αλλά και σε όσους ανταποκρίθηκαν και ήρθαν να δουν και να υιοθετήσουν ζώα.

koutavia 3 koutavia 2

Δελτίο τύπου Πανελλήνιου Συλλόγου Αδιόριστων Εκπαιδευτικών με Σοβαρές Αναπηρίες 67% και άνω

Μετά την ανάρτηση των πινάκων των εκπαιδευτικών με σοβαρές αναπηρίες 67% κ άνω και τους διορισμούς μέρος αυτών των εκπαιδευτικών, η κατάσταση έχει ως εξής:

Απομένουμε 177 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με μόνιμες αναπηρίες :

· Οι 105 που μας χρωστούν διορισμούς με κατοχυρωμένο 12μηνο μέχρι το 2009

· Και 72 με κατοχυρωμένο 12μηνο το 2010.

Μετά από αυτά ερωτάται η Υπουργός:

1. Τι θα γίνει με τους 105 συναδέλφους όπου το Υπουργείο Παιδείας βάσει του νόμου 3794/2009 - ΦΕΚ 156/Α'/4.9.2009 , άρθρο 39 παρ.4 όφειλε να τους διορίσει από την προηγούμενη σχολική χρονιά 2009-2010 ;

2. Τι θα γίνει με τους υπόλοιπους 72 συναδέλφους βάσει του άρθρου 9 παρ.10 του Ν.3848/2010(ΦΕΚ 71 Α’) ;

3. Τι θα γίνει με τις ειδικότητες εκείνες που δεν δόθηκε καμιά θέση προς διορισμό για τους εκπαιδευτικούς αυτής της κατηγορίας; (12 ειδικότητες δεν προσκλήθηκαν για διορισμό)

4. Μιας που προτάθηκε στην κατάταξη των πινάκων η κατοχή πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας , θα γίνουν ποτέ πράξη οι δεσμεύσεις από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των Εκπαιδευτικών με Σοβαρές Αναπηρίες  67% και άνω στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ);

Επισήμανση: Πολλοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς δεν εργάζονται ούτε ως Αναπληρωτές Κανονικού Ωραρίου ούτε ως Μειωμένου Ωραρίου, για τα δύο τελευταία σχολικά έτη ενώ έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Με επιτυχία στέφθηκε η πρώτη εμφάνιση των Minoistas στο Ηράκλειο (βίντεο).

DSC02967

Αρκετά μεγάλη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στην πρώτη δράση των Minoistas. Μερικές δεκάδες Ηρακλειώτες προτίμησαν να συμμετάσχουν στον καθαρισμό του παραλιακού μετώπου δίπλα από το Μουσείο της Φυσική Ιστορίας στο Ηράκλειο, παρά να απολαύσουν τον χειμωνιάτικο ήλιο σε κάποια καφετέρια της παραλιακής.

Η όρεξη για δουλειά ήταν εμφανής από την πρώτη στιγμή. Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στη συλλογή των σκουπιδιών από τα βότσαλα της παραλίας, τα πρανή του δρόμου αλλά και  τον πεζόδρομο που έχει δημιουργηθεί δυτικά του μουσείου.

DSC02972

Στην προσπάθεια του κόσμου ανταποκρίθηκε θετικά και ο δήμος Ηρακλείου, κι έστειλε ένα φορτηγό για την αποκομιδή των σκουπιδιών.

DSC02974 

Χαίρομαι ιδιαίτερα που το κίνημα αυτό βρίσκει την ανταπόκριση που του αξίζει, και είμαι σίγουρος ότι σε επόμενες δράσεις των MINOISTAS ο κόσμος θα είναι πολύ περισσότερος. Άλλωστε η κίνηση αυτή έχει αρχίσει να προβάλεται αρκετά και από τα τοπικά κανάλια και εφημερίδες, αλλά και τα μεγάλα portals της Ελλάδας.  Κι ελπίζω ο δήμος Ηρακλείου να βρίσκεται κοντά στους Minoistas, ακόμα και όταν λείπουν οι κάμερες των τηλεοπτικών συνεργείων, γιατί κάποια πράγματα δε γίνονται χωρίς τη συμβολή του.

Δελτίο τύπου: Ξεκινάμε δράση ενάντια στην αύξηση των εισιτηρίων του αστικού ΚΤΕΛ!

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, η ανοιχτή σύσκεψη φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών σχετικά με το θέμα της αύξησης της τιμής του εισιτηρίου του αστικού ΚΤΕΛ. Η σύσκεψη έγινε στην γεμάτη αίθουσα συνεδριάσεων του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου και διοργανώθηκε μετά από κάλεσμα των Φοιτητικών Συλλόγων Ηρακλείου.

Στη σύσκεψη είχαν καλεστεί δεκάδες φορείς της πόλης, σωματεία, σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων, πολιτιστικοί σύλλογοι, οι σύλλογοι “Ευ ΖΩ με τον καρκίνο” και ο σύλλογος ρευματοπαθών Κρήτης, η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, τα ΚΑΠΗ του κέντρου, δημοτικές παρατάξεις. Αρκετοί φορείς είχαν δηλώσει αδυναμία για την συμμετοχή τους στη σύσκεψη λόγω ώρας και ημέρας, ωστόσο, όλοι παραδέχτηκαν τη σημασία της πρωτοβουλίας των φοιτητών και ζήτησαν να ενημερώνονται για τη συνέχιση της.

Στη σύσκεψη παρεβρέθηκαν ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΠΑΓΝΗ και πρόεδρος του συλλόγου τριτέκνων, ο αντιπρόεδρος και ο γραμματέας του ΕΚΗ, ο πρόεδρος του σωματείου επισκεπτών υγείας, ο πρόεδρος του σωματείου τυπογράφων – λιθογράφων, μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, μέλη του συλλόγου αδιόριστων εκπαιδευτικών, ο Κωστής Καμπιτάκης δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου με την “Ανθρώπινη Πόλη”, ο Γιώργος Βλοντάκης υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης με την κίνηση “Μία Κρήτη, Περιβάλλον, Άνθρωπος”, μέλη της ομάδας νέων εργαζομένων και ανέργων “Δικαίωμα”, μέλης της επιτροπής “ακρίβεια-στοπ” Ηρακλείου, μέλη της ομάδας Critical Mass και φυσικά δεκάδες φοιτητές από όλες τις σχολές της πόλης.

Το ζήτημα έθεσαν, εισηγητικά, μέλη των ΔΣ από τους συλλόγους φοιτητών Ιατρικής, Μαθηματικού και Επιστήμης Υπολογιστών. Τόνισαν ότι το θέμα των εισιτηρίων δεν αφορά μόνο τους φοιτητές αλλά όλη την κοινωνία του Ηρακλείου και συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες που πλήττονται ιδιαίτερα όπως οι μαθητές, οι άνεργοι, οι ηλικιωμένοι, οι ασθενείς, οι φτωχοί. Το θέμα των μεταφορών ειδικά σε μία περίοδο κρίσης θα έπρεπε να είναι δικαίωμα για όλους. Αναφέρθηκαν στοιχεία σχετικά με την αύξηση των εισιτηρίων η οποία είναι η δεύτερη μέσα σε δύο χρόνια και είναι της τάξης του 26-31% την ίδια στιγμή που μισθοί, συντάξεις μειώνονται δραματικά και το κόστος ζωής εκτοξεύεται.

Η τωρινή αύξηση σχετίζεται με υπουργική απόφαση του Δεκέμβρη του 2010, η οποία λαμβάνει υπόψη τα νέα μέτρα που επιβάλλονται από το μνημόνιο και το πακέτο στήριξης και τις συνεπακόλουθες αυξήσεις σε ΦΠΑ και συντελεστή καυσίμων, τον Καλλικράτη σύμφωνα με τον οποίο οι δήμοι είναι υπεύθυνοι για την τιμή των εισιτηρίων του τοπικού ΚΤΕΛ καθώς και το γεγονός ότι δεν υπάρχει καθόλου χρηματοδότηση που να επιβαρύνει το κράτος. Επίσης, δίνει το δικαίωμα στη διοίκηση των ΚΤΕΛ Α.Ε. με απόφαση του ΔΣ και ανάλογα την κρίση του να δίνει κάρτες δωρεάν μετακίνησης σε συγκεκριμένες ομάδες για κοινωνικούς λόγους.

Από μόνο του αυτό καταδεικνύει τις ευθύνες που υπάρχουν τόσο στο υπουργείο μεταφορών και την κυβέρνηση όσο και στη διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε. και στο δήμο Ηρακλείου.

Εξ’ άλλου το θέμα δεν ανοίγει για πρώτη φορά αφού από το 2007 είχε ξανατεθεί με αφορμή το πρόγραμμα ΣΥΝ-Κοινωνία και την περιβαλλοντική και συγκοινωνιακή μελέτη. Τότε, είχε τεθεί ο στόχος της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και της οικονομικής ανακούφισης των επιβατών ενώ προβλεπόταν δύο γραμμές mini bus με επιδοτούμενο εισιτήριο για το ιστορικό κέντρο της πόλης καθώς και δωρεάν δρομολόγια προς κάποιες κατευθύνσεις. Το 2008 έγινε η συμφωνία αυτή μεταξύ δήμου Ηρακλείου και αστικού ΚΤΕΛ και παρά τις διαβεβαιώσεις και από τις δύο πλευρές όλα αυτά δεν έγιναν ποτέ και ξεχάστηκαν παρά τις διαμαρτυρίες δημοτικών συμβούλων και πολιτών.

Ακολούθησε πλούσια κουβέντα από τους παρευρισκόμενους. Όλοι αναγνώρισαν το πρόβλημα και αναδείχτηκε ιδιαίτερα η ανάγκη για δημόσιες συγκοινωνίες οι οποίες να μην έχουν σαν πρώτη προτεραιότητα το κέρδος αλλά τις ανάγκες της κοινωνίας. Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη παρέμβασης σε τρία μέτωπα: κατ’ αρχάς στο μέτωπο της κυβέρνησης και του υπουργείου, στο μέτωπο του διευρυμένου δήμου Ηρακλείου και τελικά στη διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε. Τέλος, τονίστηκε ότι πρέπει να πλατύνει η πρωτοβουλία, περισσότεροι φορείς και πολίτες να συζητήσουν και να δράσουν.

Καταλήξαμε στα εξής:

· δεν θα ανεχτούμε το νέο χαράτσι της κυβέρνησης

· το ΚΤΕΛ να πάρει πίσω τις αυξήσεις

· ο δήμος να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του και να ασκήσει κοινωνική πολιτική

· δωρεάν ή μειωμένα εισιτήρια σε άνεργους, στους εργαζόμενους που πηγαίνουν και έρχονται στη δουλειά τους, στους φτωχούς, μικροσυναξιούχους, φοιτητές, μαθητές, ασθενείς

Συγκροτήσαμε επιτροπή για το θέμα των εισιτηρίων που αποτελείται από εκπροσώπους φορέων και πολίτες του Ηρακλείου που θα συντονίσει τις δράσεις μας το επόμενο διάστημα ενάντια στις αυξήσεις.

Σύντομα, θα ανακοινωθούν παρεμβάσεις αλλά και νέα συνάντηση της επιτροπής μέχρι τα τέλη Γενάρη.

Δεν είναι δυνατόν την εποχή που ζούμε, να πληρώνουμε τόσα για τις μεταφορές μας

Καλούμε όλη την κοινωνία του Ηρακλείου να δραστηριοποιηθεί και να κινηθεί ενάντια στα πανάκριβα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε.

Ηράκλειο, 22/01/2011

επικοινωνία:       oxiakriboeisithrio@gmail.com

Μαρία 6973 784935                 Ιάσωνας 6984 708109