Αγαπημένα βιντεάκια

Loading...
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Η αστυνόμευση δε θα λύσει το πρόβλημα στο ΒΟΑΚ

πετρεΔιαβάζω σήμερα στην Πατρίδα ότι σύντομα θα συσταθεί “Ειδική Τροχαία” για το Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Και αυτό γίνεται λέει, σε μία προσπάθεια ανακοπής της ατέλειωτης αιματοχυσίας που σημειώνεται κάθε χρόνο στο εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης!! Αν οι αρμόδιοι νομίζουν ότι το θέμα του ΒΟΑΚ είναι τόσο απλό, είναι πολύ γελασμένοι!!!

Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι αρκετά ατυχήματα που συμβαίνουν στον ΒΟΑΚ, αλλά και σε άλλους δρόμους, προκαλούνται από την “παράνομη” δράση των οδηγών, όπως π.χ. υπερβολική ταχύτητα, μη έλεγχο και συντήρηση φρένων και ελαστικών, υπέρβαρο φορτίο φορτηγών, κλπ. Όμως αυτή σίγουρα δεν είναι ούτε η μόνη, ούτε η κύρια αιτία στο ΒΟΑΚ. Θα αριθμήσω παρακάτω μερικούς από τους λόγους για τους οποίους ο ΒΟΑΚ έχει χαρακτηριστεί ο πιο επικίνδυνος οδικός άξονας του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου:

1. Λανθασμένη χάραξη

Υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες της οδοποιίας που σε πολλά σημεία του ΒΟΑΚ δεν έχουν τηρηθεί. Για παράδειγμα, δεν μπορεί μετά από μια σχετικά μεγάλη ευθεία να ακολουθεί μια πολύ απότομη στροφή, γιατί πολύ απλά ο οδηγός και έχει αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, και μπορεί να αφαιρεθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το τμήμα μετά την Αγία Πελαγία, που μετά την ευθεία του βενζινάδικου υπάρχει μια αρκετά απότομη στροφή. Το ίδιο συμβαίνει και με τις κατά μήκος κλίσεις, σε σχέση με τις στροφές, και άλλα πολλά. Υπάρχουν διεθνείς κανονισμοί για τις χαράξεις των οδών, που ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ απλά δεν πληροί σε πολλά του σημεία.

2. Παράπλευρες μη ελεγχόμενες είσοδοι

Ίσως ο ΒΟΑΚ να είναι το μοναδικό εθνικό δίκτυο που έχει τόσες πολλές ανεξέλεγκτες εισόδους στην εθνική οδό, οι οποίες δεν πληρούν καμία μα καμία προϋπόθεση! Κανονικά η είσοδος στην εθνική οδό θα πρέπει να γίνεται μόνο από παράπλευρες οδούς, σε ειδικά διαμορφωμένους κόμβους, ώστε να εξασφαλίζεται η ορατότητα, και φυσικά ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΛΩΡΙΔΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ! Αυτού του είδους οι συνδέσεις όμως είναι σπάνιο φαινόμενο στο ΒΟΑΚ. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω το τμήμα της οδού από το Φόδελε μέχρι το Ρέθυμνο, που πάρα πολλοί οικισμοί και μάλιστα τουριστικοί, εξυπηρετούνται με απλές διασταυρώσεις, λες και είναι αγροτική οδός η εθνική!!

3. Ανεπαρκής διατομή

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η συγκεκριμένη διατομή με την οποία είχε κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ, της μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) , δεν επαρκεί να καλύψει τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες του νησιού. Αυτό βέβαια το γνωρίζουν πολύ καλά, και γι’ αυτό τα νέα τμήματα κατασκευάζονται πλέον με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη ΛΕΑ, και μάλιστα με διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ των κατευθύνσεων. Όμως, με το να γίνεται τμηματικά η ανακατασκευή του δρόμου, οι περιοχές μετάβασης από την περιοχή των δύο λωρίδων κυκλοφορίας σε αυτή της μίας, είναι εξ’ ορισμού ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ.

4. Ελλιπής συντήρηση

Παρά το ότι έχουν διατεθεί χρήματα τα τελευταία χρόνια, κι έχει συντηρηθεί το οδόστρωμα σε αρκετά τμήματα, δεν παύει η ελλιπής συντήρηση του οδοστρώματος και η άρση των όποιων ανωμαλιών εμφανίζονται να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων. Και φυσικά δε λέω να συντηρούνται δρόμοι που πρόκειται πολύ σύντομα να ανακατασκευαστούν (δεν έχουμε πλέον αυτή την πολυτέλεια ως κράτος). Στην περίπτωση του ΒΟΑΚ όμως, δεν βλέπουμε να κινείται τίποτα! Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα, αν λάβουμε υπόψη μας και πρόσφατες δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης κου Αρναουτάκη, ότι οι μελέτες για το ΒΟΑΚ δεν είναι ώριμες.

Δεν ισχυρίζομαι βέβαια ότι δε χρειάζεται αστυνόμευση στο ΒΟΑΚ (η οποία παρεμπιπτόντως αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν ανύπαρκτη), γιατί πολλοί είναι οι ανεγκέφαλοι που πιάνουν τιμόνι στα χέρια τους και βγαίνουν παγανιά στους δρόμους. Όμως σίγουρα αυτή δεν είναι η λύση του προβλήματος. Λύση αποτελεί ΜΟΝΟ Η ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ, η οποία θα βασίζεται σε σύγχρονους κανονισμούς και θα λαμβάνει υπόψη της όχι μόνο τα σημερινά, αλλά τα μελλοντικά φορτία 20ετίας της οδού. Και ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους αυτό οι αρμόδιοι, από τους δήμους της Κρήτης, της Περιφέρεια, τις Υπηρεσίες, και την Κυβέρνηση. Να κοιτάξουν να εξασφαλίσουν τα κονδύλια που απαιτούνται και να εκπονήσουν άμεσα τις μελέτες, ώστε να αποκτήσει πλέον η ΚΡΗΤΗ ένα Εθνικό Οδικό Δίκτυο αντίστοιχο με το ποσοστό του ΑΕΠ που προσφέρει στη Χώρα. Και ας φτιάξουν και ειδική τροχαία για το ΒΟΑΚ αν αυτό τους κόπτει, να λειτουργήσει επικουρικά!

Και κάτι τελευταίο: μη διανοηθείτε να μας βάλετε διόδια ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΒΟΑΚ, ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΑΝ Η ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΜΙΑ, ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΔΕΚΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου