Με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ιστολογίου “Αντίπαλοι”, η πρώην Νομάρχης Ηρακλείου κα Σχοιναράκη μας κοινοποιεί την απάντηση που έστειλε στην εφημερίδα “Πατρίς”, σχετικά με το δημοσίευμά της για τα μηχανήματα της Νομαρχίας που αγοράστηκαν λίγο πριν τη λήξη της θητείας της. Και μια που και το παρόν ιστολόγιο αναφέρθηκε στο θέμα, βασιζόμενο στο άρθρο της εφημερίδας, δημοσιεύουμε αυτούσια την απάντηση της κας Σχοιναράκη, ώστε ο αναγνώστης να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα:
« Προς Δ/ντή εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣΚύριε διευθυντή,
Με αφορμή το πρωτοσέλιδο θέμα της εφημερίδας σας, για την αγορά μηχανημάτων οδοποιίας από την νομαρχία Ηρακλείου, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 11 Μαΐου και για την καλύτερη ενημέρωση των αναγνωστών σας οφείλω να διευκρινίσω τα εξής:
Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Εποπτείας Υποδομών και Οδών (ΟΔΕΥΟ) που είχε δημιουργήσει η απερχόμενη Νομαρχιακή Αρχή, είχε αναλάβει τη συντήρηση ολόκληρου του επαρχιακού δικτύου του νομού Ηρακλείου, είχε δε στη διάθεση του περίπου 27 μηχανήματα διαφόρων τύπων για το σκοπό αυτό και τους αντίστοιχους χειριστές και άλλες ειδικότητες, 70 περίπου εργαζόμενους στον αριθμό.
Τα τρία μηχανήματα που αγοράστηκαν με νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες και ομόφωνη απόφαση της αρμόδιας επιτροπής, όπως κι εσείς παραδέχεστε στο δημοσίευμα σας, αγοράστηκαν για να συμπληρώσουν το στόλο της υπηρεσίας, προκειμένου να υλοποιεί και ασφαλτοστρώσεις και να συντηρεί άμεσα το ταλαιπωρημένο επαρχιακό δίκτυο, αφού οι διαδικασίες για δημοπράτηση έργων (και όχι απευθείας ανάθεση),είναι χρονοβόρες και ειδικά η συντήρηση του οδικού δικτύου πρέπει να υλοποιείται άμεσα.
Είναι αναληθές όσα αναφέρονται σε σχέση με το ότι Νομαρχία δεν έκανε έργα, γιατί το οδικό δίκτυο συντηρούνταν από τη Νομαρχία με γοργούς ρυθμούς και μικρότερο κόστος. Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις συνεργάζονταν και με τις υπηρεσίες των Δήμων.
Είναι αναληθές επίσης ότι δεν υπήρχε χειριστής για το μηχάνημα (Finisher). H Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση μπαίνοντας στην ουσία και όχι μένοντας στο γράμμα του θεσμού, είχε φροντίσει και υπήρχε χειριστής του συγκεκριμένου μηχανήματος αλλά και των υπολοίπων. Το ίδιο έκανε και στις περιπτώσεις της Κινητής Μονάδας Μαστογραφίας και Μονάδας Προληπτικής Οδοντιατρικής, ξεπερνώντας γραφειοκρατικούς σκοπέλους και δημιουργώντας την υποδομή λειτουργίας τους μέσα από νόμιμες διαδικασίες (Να σημειωθεί ότι ειδικότητες: χειριστής Μαστογράφου και Οδοντίατρος δεν υπήρχαν στη Νομαρχία). Οι δύο Μονάδες (για τις οποίες μάλιστα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση εκτός από τις σημαντικές υπηρεσίες που πρόσφερε, τα κολακευτικά σχόλια, απέσπασε και Ευρωπαϊκό βραβείο) παραδόθηκαν στην Περιφέρεια προκειμένου να συνεχίσουν το έργο τους σε επίπεδο Κρήτης πλέον .
Τα μηχανήματα οδοποιίας σήμερα υπάρχουν και δεν είναι άχρηστα σ’ ένα νησί με αυξημένες ανάγκες συντήρησης του οδικού δικτύου και με τους χειριστές που μπορούν να επιμορφωθούν στα σύγχρονα (όπως κι εσείς σημειώνετε) μηχανήματα.
Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και να αποδώσουν τα μέγιστα στο νέο θεσμό της Περιφέρειας Κρήτης, με τις κατάλληλες ενέργειες και φυσικά την κατάλληλη πολιτική και τεχνοκρατική καθοδήγηση. Θα θεωρούσαμε ως απερχόμενη Νομαρχιακή Αρχή ότι θα ήμασταν καταδικαστέα αν δεν αφήναμε πίσω μας έργο και υποδομές που να μπορεί να χρησιμοποιήσει η τωρινή Περιφέρεια Κρήτης.
Όσον αφορά στο ελικόπτερο, προφανώς και δεν είστε σωστά ενημερωμένοι.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεν θα αγόραζε ελικόπτερο αλλά θα συνεργαζόταν με άλλους φορείς για την αγορά του.
Για την αναγκαιότητα του μπορεί να μιλήσει περισσότερο το ΕΚΑΒ κεντρικά, αλλά και τοπικά, αλλά και τα δεκάδες περιστατικά θανάτων συμπολιτών μας κάθε χρόνο, που χάνουν τις ζωές τους σε κάθε γωνιά του νησιού γιατί δεν επαρκεί ο χρόνος να φθάσουν ως τα Νοσοκομεία. (ο αντιπρόεδρός του ΕΚΑΒ κ. Τζανετής και ο αρμόδιος δ/ντής της κεντρικής υπηρεσίας, ήταν παρόντες στη συνεδρίαση του Νομ. Συμβουλίου και τεκμηρίωσαν γιατί είναι αναγκαίο για την Κρήτη αυτό. Σας παραπέμπω στα πρακτικά της συνεδρίασης)
Με εκτίμηση
Ευαγγελία Σχοιναράκη –Ηλιάκη
Πρώην νομάρχης Ηρακλείου»
"Είναι αναληθές όσα αναφέρονται σε σχέση με το ότι Νομαρχία δεν έκανε έργα, γιατί το οδικό δίκτυο συντηρούνταν από τη Νομαρχία με γοργούς ρυθμούς και μικρότερο κόστος. Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις συνεργάζονταν και με τις υπηρεσίες των Δήμων."
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ΑΝΑΛΗΘΗ κυρία Σχοιναράκη, σε πληθυντικό γράφετε. Είστε και εκπαιδευτικός, ντροπή! Τη γλώσσα μας τουλάχιστον θα έπρεπε να την ξέρετε.
Δεν διάβασα καν τα υπόλοιπα, απελπίστηκα σε αυτό το σημείο.
Κατάντια, πραγματική κατάντια!