ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Ο δήμος Ηρακλείου γίνεται… big brother!

Πρακτικές big brother σκοπεύει να εφαρμόσει ο δήμος Ηρακλείου στο άμεσο μέλλον, προκειμένου, όπως αναφέρεται στην απόφαση 182/2012 της Οικονομικής Επιτροπής, να γίνει σωστή λειτουργία και διαχείριση του στόλου των 215 οχημάτων που διαθέτει. Έτσι, ενέκρινε τη διενέργεια προμήθειας Συστήματος Παρακολούθησης των οχημάτων του δήμου με GPS!
image Με την απόκτηση και λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος, ο δήμος Ηρακλείου θέλει να επιτύχει:

• Εποπτεία του στόλου οχημάτων μέσω ιστοσελίδας, χωρίς απαίτηση εγκατάστασης οποιασδήποτε εφαρμογής στον υπολογιστή του χρήστη.
• Δυνατότητα παρακολούθησης των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, απεικόνισης στιγμάτων στον χάρτη του οχήματος και προβολής δρομολογίου
• Απεικόνιση της θέσης, διεύθυνσης και της κατάστασης (ταχύτητας, κατεύθυνσης, αναμμένο ή σβησμένο κινητήρα) όλων των οχημάτων πάνω στο χάρτη σε πραγματικό χρόνο.
• Εντοπισμός συγκεκριμένου οχήματος κατ’ απαίτηση και οπτική επισήμανσή του στο χάρτη.
• Κατηγοριοποίηση των οχημάτων σε κατάλληλα γκρουπ ανάλογα με την επιθυμία του διαχειριστή.
• Απεικόνιση της διαδρομής ενός οχήματος στον χάρτη με προβολή όλων των πληροφοριακών δεδομένων του (στάση, υπέρβαση ταχύτητας κλπ).
• Αναπαραγωγή παλαιότερων δρομολογίων οποιασδήποτε χρονικής περιόδου στον χάρτη με απεικόνιση θέσης, διεύθυνσης και ταχύτητας ανά σημείο
• Καθορισμό γεωγραφικών περιοχών ελέγχου (απαγόρευση εισόδου ή εξόδου από συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή) για κάθε όχημα ή ομάδα οχημάτων και χρονική περίοδο.
• Προβολή συμβάντων (άναμμα /σβήσιμο κινητήρα, υπέρβαση ταχύτητας, αδράνεια, και προαιρετικά κουμπί κινδύνου, υπέρβαση θερμοκρασίας, άνοιγμα πόρτας κ.α.)
• Προβολή του χάρτη σε δυο μορφές (δορυφορικός ή απλός χάρτης) με εντοπισμό και απεικόνιση των οχημάτων.
• Μεγέθυνση και σμίκρυνση χάρτη (zoom in - zoom out).
• Δυνατότητα σταθεροποίησης του χάρτη έτσι ώστε να επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια και σε συγκεκριμένο zoom level.
• Διαχείριση σημείων ενδιαφέροντος σε κατηγορίες, μαζική εισαγωγή σημείων ενδιαφέροντος ή εισαγωγή με διεύθυνση ή από τον χάρτη. Προβολή σημείων ενδιαφέροντος με κατάλληλα εικονίδια ανά κατηγορία
• Προσθήκη και αφαίρεση ή οριστική αφαίρεση POI και κατηγοριών POI.
• Προσδιορισμός ταυτότητας οδηγού
• Εμφάνιση συμβάντων και συναγερμών
• Συγκεντρωτικές και αναλυτικές αναφορές ανά όχημα ή ομάδα οχημάτων για επιλεγμένη χρονική περίοδο και αναφορές συμβάντων και αισθητήρων. Ο αναφορές θα πρέπει να μπορούν να εξαχθούν σε αρχείο.
• Αναλυτικές και συγκεντρωτικές αναφορές για τη επίσκεψη των οχημάτων σε σημεία ενδιαφέροντος
• Αυτόματη (πχ καθημερινή) έκδοση αναφορών και αποστολή τους σε προκαθορισμένη διεύθυνση e-mail.
• Καθορισμός των παρακάτω συναγερμών για κάθε όχημα ή ομάδα οχημάτων:
• Είσοδος και έξοδος από προκαθορισμένη από το χρήστη περιοχή.
• Παραβίαση προκαθορισμένου από το χρήστη ορίου ταχύτητας.
• Παρατεταμένη στάση.
• Εκκίνηση του οχήματος εκτός προκαθορισμένης από το χρήστη περιόδου λειτουργίας.
• Εμφάνιση συναγερμών για κάθε όχημα πάνω στο χάρτη και δυνατότητα ειδοποίησης με μήνυμα κειμένου (SMS).
• Καθορισμός πολλαπλών χρηστών τριών διαφορετικών επιπέδων (Διαχειριστής, χρήστης, επισκέπτης) με δικαιώματα παρακολούθησης συγκεκριμένων οχημάτων.
• Καθορισμός χρονικών διαστημάτων ανανέωσης της πληροφορίας.
• Καθορισμός ωραρίου λειτουργίας ανά όχημα, αναφορές και ειδοποιήσεις για παραβίαση αυτών.
Εύλογα μου δημιουργήθηκε το ερώτημα εάν τα παραπάνω, ή κάποια από αυτά, συνιστούν παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων. Με το ψάξιμο που έκανα, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μάλλον ο νόμος  Ν. 2472/1997 δίνει τη δυνατότητα αυτή στον εργοδότη. Αυτό για το οποίο δεν είμαι καθόλου σίγουρος είναι αν επιτρέπεται η επεξεργασία των δεδομένων αυτών, χωρίς τη συγκατάθεση των εργαζομένων. Και αυτό είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να ψάξουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι δια των Συλλόγων τους. Ακόμα, είναι σίγουρο ότι απαγορεύεται η μεμονωμένη επεξεργασία στοιχείων ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ Ή ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. Ότι γίνεται πρέπει να ισχύει ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Πάντως, όταν εφαρμοστεί το όποιο σύστημα ελέγχου προμηθευτεί, μάλλον κάποιοι θα χάσουν όχι τον ύπνο τους, αλλά… τον καφέ τους ! Γιατί η εικόνα με τα οχήματα του δήμου - και άλλων δημοσίων υπηρεσιών - σταθμευμένα έξω από καφενεία και καφετέριες δεν είναι και τόσο σπάνια…

6 σχόλια:

  1. Έχεις δίκιο, παράλληψή μου. Ο προΰπολογισμός για την προμήθεια είναι 97.489,8 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ολόκληρη η απόφαση είναι στη διεύθυνση http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%9244%CE%9C%CE%A90%CE%9F-%CE%A45%CE%A8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν σχολιάζω αντίπαλε τη χρησιμότητα ή όχι του... "συστήματος", αλλά αν θέλεις μπορώ να σου πω τον εργολάβο από τώρα, άνετα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για πες να δούμε... Βέβαια ξέρω ότι οι "προδιαγραφές" είναι συνήθως φωτογραφικές, αλλά δεν ασχολούμαι με τέτοια συστήματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το λαμόγιο έχει τα "λαγωνκά" του και εδώ παίδες. Ο εργολάβος των "συστημάτων" πάντως θα είναι εκ των Αθηνών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή