Σήμερα πέρασα από την παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου, πηγαίνοντας από το κέντρο προς το Γιόφυρο. Είδα λοιπόν λίγο μετά το Τάλως , να έχει κλείσει η μία λωρίδα κυκλοφορίας με πλέγμα, και η μία κατεύθυνση της Λ. Σοφοκλή Βενιζέλου να έχει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας διαθέσιμη, χωρίς να γίνονται έργα επί της οδού!! Μάλιστα, και πέρα από την άκρη του οδοστρώματος υπήρχε μια ζώνη γύρω στα 2 μέτρα ως “πεζοδρόμιο”, αλλά και τα μηχανήματα που εκτελούσαν εργασίες στο παραλιακό μέτωπο, φαίνονταν όπως βλέπετε κι εσείς στη φωτογραφία αρκετά μακριά από την άκρη του δρόμου!
“Πάλι τζάμπα κλείσανε το δρόμο”, σκέφτηκα αμέσως ως κλασικός Έλληνας, έτοιμος να τα βάλω με μηχανικούς και δημοτικούς παράγοντες, που έδωσαν τη σχετική άδεια χωρίς λόγο, για να ταλαιπωρείται ο κόσμος. Σταμάτησα αμέσως στην άκρη να δω ακριβώς τι γίνεται…
Μόλις πλησίασα πιο κοντά, στην άκρη του πρανούς, είδα πράγματα που δε φαίνονται καθώς κυκλοφορείς με το αυτοκίνητο πάνω στο δρόμο. Και το πράγμα ξεκαθάρισε αμέσως: Το πρανές στο σημείο εκείνο είναι πολύ αποσαρθρωμένο, και έχει αρκετά μεγάλο ύψος. Προφανώς θα γίνουν εργασίες αντιστήριξής του, και η κυκλοφορία στην άκρη της οδού κρίθηκε επικίνδυνη από τους αρμόδιους μηχανικούς. Η παρακάτω φωτογραφία δείχνει ότι έχουν απόλυτο δίκιο!!
Για την ασφάλειά μας λοιπόν αποκλείστηκε πολύ σωστά η μία λωρίδα κυκλοφορίας στη Λ. Σοφοκλή Βενιζέλου (παραλιακή) για 350 μέτρα περίπου. Και είμαι σίγουρος ότι όπως την πάτησα κι εγώ βλέποντας απλά “επιφανειακά” το θέμα αυτό, και κοιτάζοντάς το ως οδηγός που ξεβολεύεται, την πάτησαν κι άλλοι.
Η εκτέλεση των δημοσίων έργων δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Και πολύ περισσότερο σε οδούς μεγάλης κυκλοφορίας ή μέσα στην πόλη. Φαντάζομαι και εκτιμώ ότι οι αρμόδιοι που αποφασίζουν να κλείσουν ένα ρεύμα κυκλοφορίας σ’ ένα δρόμο, ή να αποκλείσουν εντελώς ένα τμήμα του (πολύ θόρυβος έγινε την προηγούμενη εβδομάδα με την Ούλαφ Πάλμε) , δεν έχουν “στόχο” να ταλαιπωρήσουν τον κόσμο. Όμως αυτοί γνωρίζουν τεχνικά ζητήματα και λεπτομέρειες, που εμείς ως απλοί πολίτες δε γνωρίζουμε, και τα οποία τους οδηγούν αναπόφευκτα σε λύσεις οι οποίες μας ταλαιπωρούν για κάποιο διάστημα.
Πρέπει ως πολίτες κι εμείς να αποφασίσουμε αν είμαστε διατεθειμένοι να υποστούμε κάποια ταλαιπωρία, προκειμένου να εκτελεστεί ένα κοινωφελές έργο στην περιοχή που ζούμε. Αν θέλουμε έργα, ή απλά την ησυχία μας. Γιατί είναι σίγουρο μεσοπρόθεσμα να υποστούμε ταλαιπωρία, ακόμα και οικονομική ζημία αν είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες. Είναι όμως επίσης σίγουρο ότι μακροπρόθεσμα το έργο θα δώσει πνοή στην περιοχή μας, και οι όποιες ζημιές θα καλυφτούν. Απλά χρειάζεται αρκετή υπομονή.
Και οι αρμόδιες υπηρεσίες όμως θα πρέπει να προχωρούν σε αποκλεισμούς δρόμων μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη λύση. Οι καιροί είναι δύσκολοι, και ειδικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση. Ας μην τους επιβαρύνουν περισσότερο, αν δεν έχουν εξετάσει όλες τις πιθανές λύσεις για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας, συνυπολογίζοντας την ασφάλεια, την ποιότητα του έργου, την οικονομία και την εξυπηρέτηση του κόσμου.
Δεν φταίνε οι πολίτες για την καχυποψία τους απέναντι στις Αρχές όμως. Έχουμε συνηθίσει στα αιώνια, συχνά άνευ ουσίας έργα με όλη την ταλαιπωρία που αυτά συνεπάγονται, οπότε αντανακλαστικά, η πρώτη μας αντίδραση είναι αυτή που είχες κι εσύ. Εγώ δεν σε αδικώ, το ίδιο σκέφτηκα κι εγώ περνώντας απ' την παραλιακή, απλά δεν ασχολήθηκα να κοιτάξω τι συνέβαινε τελικά. Αν είχαν φροντίσει να μας ταλαιπωρούν το ελάχιστο δυνατό και μόνο στις απαραίτητες περιπτώσεις, τότε θα ήταν και η δική μας στάση πιο επιεικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ υποθέτω πως ξεκινούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του δρόμου από το Τάλως έως και το Παγκρήτιο, ένα έργο το οποίο τόσο ο κος Μαμουλάκης όσο και ο κος Κουράκης μας έταζαν πως θα ήταν έτοιμο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλιστα, η δρόμος που ενώνει το Παγκρήτιο με το Τάλως ήταν δρόμος δίχως κυκλοφορία (οπότε και χρόνος δε μετρούσε αντίστροφα πιέζοντας για την ολοκλήρωσή του) μιας και τότε δημιουργούνταν, παρ' όλα αυτά είναι από τα πλέον πρόχειρα έργα που έχει παραδοθεί από τον Δήμο.
Λάθος κλίσεις, πολύ κακής ποιότητας οδόστρωμα και φρεάτια που ακόμη να έρθουν στο ίδιο με το λοιπό οδόστρωμα επίπεδο έχουν δημιουργήσει αυτόν τον περίγελο. Το οτι δε πρέπει να παραπονούμαστε διαρκώς όταν πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης της ζωής μας είναι ένα θέμα αδιαμφισβήτητο, το οτι κάποιοι εισέπραξαν "Χ" χρήματα για να παραδώσουν ένα έργο "Χ-Ψ" ποιότητας είναι ένα άλλο θέμα, επίσης αδιαμφισβήτητο. Το αποτέλεσμα είναι αυτές οι συνεχείς επιδιορθώσεις.
"Ο Αναναίς"
Εγω γιατι εχω την υποψια οτι για αλλη μια φορα εγιναν προχειρες μελετες (αν εγιναν ποτέ) και τωρα εχουμε παλι αστοχια στο εργο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παραδειγματα ειναι αναριθμητα. (π.χ παραλιακη μεταξυ Ξενια και μουσειου Φυσικης ιστοριας).
Επιτελους θα αναλαβει κανεις την ευθυνη ? Θα πληρωσει ποτε κανεις για τις συνεπειες? θα απολογηθει κανεις για τις κακοτεχνιες? Η θα μας φταινε παντοτε οι καιρικες συνθηκες και η δυσκολη μορφολογια του εδαφους?
Δυστυχως οι ιδιοι ανθρωποι συνεχιζουν μεχρι σημερα τη διαχειριση και αναληψη δημοσιων εργων. Ονοματα δε χρειαζεται να αναφερουμε.