ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Ατύχημα πολίτη σε χαντάκι της ΔΕΗ στη Λ. Δημοκρατίας. Ποιος έχει ευθύνη,και ποιος ο ρόλος του δήμου;

palmeΈγραφα προχτές με αφορμή την είδηση για είσπραξη τελών κοινοχρήστων χώρων από ΔΕΗ, ΟΤΕ και άλλους οργανισμούς υπέρ του δήμου Ηρακλείου, ότι κάθε λίγο και λιγάκι σκάβουν στους δρόμους της πόλης, καταστρέφοντάς τους ουσιαστικά, αφού οι επιχώσεις που κάνουν δεν είναι σωστές, και οι δρόμοι παρουσιάζουν τα γνωστά σε όλους προβλήματα καθιζήσεων.

Πολλές φορές δε, γίνονται και ατυχήματα, αφού οδηγοί με τα αυτοκίνητά τους ουσιαστικά επιδίδονται σε αγώνες..ανωμάλου δρόμου, αλλά και πεζοί κάνουν πεζοπορία μετ’ εμποδίων!

Χτες λοιπόν είχαμε άλλο ένα ατύχημα, στη Λ. Δημοκρατίας. Ένας άτυχος συμπολίτης μας έπεσε μέσα σε χαντάκι που είχε σκάψει η ΔΕΗ, στο ύψος του Κρητικού Φούρνου, και δεν είχε φροντίσει να επιχώσει αμέσως. Ευτυχώς δεν έπαθε τίποτα σοβαρό, αλλά έγινε έξω φρενών, και άρχισε να φωνάζει και να τα βάζει με όλους!

Το πρόβλημα αυτό έχει πολλές πτυχές, που θα προσπαθήσω να “φωτίσω” λιγάκι. Οι οργανισμοί αυτοί, είτε εκτελούν συχνά έργα υπογειοποίησης των δικτύων τους, που εντάσσονται σε έργα ανάπλασης που εκτελεί ο δήμος, είτε κάνουν τομές σε ήδη κατασκευασμένους δρόμους, τις οποίες υποχρεούται να αποκαθιστούν άμεσα, και ΕΝΤΕΧΝΑ, βάσει προδιαγραφών που τους παρέχει ο δήμος εγγράφως, μαζί με την άδεια τομής. Μάλιστα, ο δήμος ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΝΟΜΟΥ να δώσει αυτές τις άδειες τομής, ειδικά σε ΔΕΗ και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους!

Όσον αφορά την πρώτη περίπτωση (των ολοκληρωμένων έργων), η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ – που είναι οι πιο συχνοί “πελάτες” του δήμου- έχουν αποκλειστικά την ευθύνη για τα έργα τους. Ότι ατύχημα συμβεί στα χαντάκια τους, ή κατά τη διάρκεια των εργασιών τους, είναι ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΥΘΥΝΗ, αφού δεν τηρούν τους κανόνες  και τα μέτρα ασφαλείας.

Στη δεύτερη περίπτωση (των μεμονωμένων τομών σε οδοστρώματα), πάλι τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχουν οι οργανισμοί αυτοί, αφού ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ να επιχώσουν έντεχνα και με την απαιτούμενη συμπύκνωση τα χαντάκια τους, ώστε στη συνέχεια ο δρόμος να μην παρουσιάσει καθίζηση στο συγκεκριμένο τμήμα. Αυτό όμως δε γίνεται σχεδόν ποτέ, αφού συνήθων ρίχνουν όπως-όπως αμμοχάλικο στο χαντάκι, χωρίς να το συμπυκνώνουν καθόλου. Έτσι, στις πρώτες βδομάδες μετά την αποκατάσταση, παρουσιάζεται η γνωστή σε όλους μας εικόνα των δρόμων. 

Για το τελευταίο όμως έχει και κάποια ευθύνη ο δήμος, γιατί, για να πάρουν οι οργανισμοί την άδεια τομής, καταθέτουν σε αυτόν εγγυητική επιστολή από τράπεζα. Η εγγυητική επιστολή αυτή, αν διαπιστωθεί ότι η αποκατάσταση δεν έχει γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές, και παρουσιάστηκε πρόβλημα στο οδόστρωμα, θα πρέπει να ΚΑΤΑΠΕΣΕΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ Ο ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ. Αυτό όμως δε γίνεται ΠΟΤΕ,  με αποτέλεσμα η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ να μη νοιάζονται και τόσο για τη σωστή αποκατάσταση, αφού δεν έχουν ουσιαστικά καμία επίπτωση.

Θ έπρεπε λοιπόν ο δήμος Ηρακλείου, να ελέγχει μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα ΟΛΕΣ τις τομές που κάνουν οι Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας, και όταν βλέπει ότι δεν έχει γίνει σωστά η αποκατάσταση, να επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα, και να εισπράττει τα ποσά των εγγυητικών επιστολών. Έτσι, στην καλύτερη περίπτωση θα έχουμε δρόμους χωρίς (πολλές) λακούβες και σαμαράκια,  είτε στη χειρότερη ο δήμος θα εισπράττει και κάποια επιπλέον ποσά.

Θα του χρειαστούν άλλωστε, για να …πληρώνει τις ζημιές που παθαίνουν τα αυτοκίνητά μας στους δρόμους του Ηρακλείου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου