ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Τι σημαίνει πραγματικά η “εφεδρεία” που επέλεξε η κυβέρνηση

image Ανακοινώθηκε μετά το τέλος του χτεσινού υπουργικού συμβουλίου η απόφαση της κυβέρνησης για την εργασιακή εφεδρεία , που όπως φαίνεται, έχει συμφωνηθεί με την Τρόικα. Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει δύο φάσεις και επτά διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές δράσεις:

ΦΑΣΗ Α΄ (2011):
Δράση 1η:
Όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, και σε ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε καθεστώς εφεδρείας. Μετά το τέλος της περιόδου εφεδρείας οι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δε θίγεται από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.
Δράση 2η: Οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ με σχέση δημοσίου δικαίου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, αφού προηγουμένως τερματιστεί η υπαλληλική σχέση τους με κατάργηση των οργανικών θέσεων που κατέχουν. Μετά την ολοκλήρωση της προσυνταξιοδοτικής περιόδου, οι παραπάνω υπάλληλοι λαμβάνουν πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δεν θίγεται από τη περίοδο του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος.
Από τις ανωτέρω δύο δράσεις εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός 18-20.000 εργαζομένων.
Δράση 3η: Οι εργαζόμενοι στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που καταργούνται, και μέρος των εργαζομένων των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ των φορέων που απορροφώνται, συγχωνεύονται ή περιορίζονται, τίθενται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ Οι εργαζόμενοι που διαθέτουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, επαναπροσλαμβάνονται το ταχύτερο δυνατόν με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχετικό ΠΔ. Θα δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα επανακατάρτισης, στο πλαίσιο του ΟΑΕΔ για όσους εργαζόμενους παραμείνουν στο καθεστώς εφεδρείας.
Από τη δράση αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 1.000 εργαζομένων.
Δράση 4η: Τερματισμός του προνομιακού καθεστώτος που έχει δοθεί σε δημοσίους υπαλλήλους και λοιπούς εργαζομένους που έχουν ήδη δικαίωμα πλήρους σύνταξης να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, παρατείνοντας το ηλικιακό όριο υποχρεωτικής αποχώρησης (δε θα ενταχθούν σε εφεδρεία αλλά σε άμεση συνταξιοδότηση).
Δράση 5η: Προβλέπεται ταχεία διαδικασία εντοπισμού υπηρεσιακών μονάδων φορέων της κεντρικής κυβέρνησης που δεν έχουν λόγο ύπαρξης ή διαθέτουν πολύ μεγάλο ποσοστό πλεονάζοντος προσωπικού. Η αξιολόγηση θα γίνει υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, με νομοθετημένα αντικειμενικά κριτήρια που εφαρμόζονται αυτόματα. Από το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές τις υπηρεσιακές μονάδες, θα ζητηθεί να αποδεχθεί μετάθεση σε άλλες υπηρεσίες ή, αλλιώς, να ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας λόγω κατάργησης της οργανικής θέσης του.
Δράση 6η: Συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό η αναδιάρθρωση ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Για τους εργαζόμενους στους φορείς αυτούς θα ισχύσουν τα προβλεπόμενα στη δράση 3.
Από τις δράσεις 5 και 6 εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 6-7.000 εργαζομένων.
ΦΑΣΗ Β' (2012-13):
Δράση 7η:
Οργανώνεται διαδικασία αξιολόγησης της διάρθρωσης, των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών, στο πλαίσιο των ευρημάτων της πρόσφατης μελέτης του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση, με στόχο τη μείωση των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων (όχι των θέσεων του υπηρετούντος προσωπικού) κατά περίπου 30%. Η αξιολόγηση θα γίνει με αξιοποίηση της Τεχνικής Βοήθειας της Ε.Ε., με τη συμμετοχή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων και του ΟΟΣΑ. Ειδικά ως προς την αξιολόγηση του προσωπικού, η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει και δεν θα είναι δυνατόν να απορροφηθεί παραγωγικά σε άλλες θέσεις στο δημόσιο τομέα, θα ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας και σε προγράμματα επανακατάρτισης και εναλλακτικής κοινωνικής απασχόλησης.

Η κυβέρνηση θέλει να περάσει στον κόσμο ότι επέλεξε το πιο ήπιο σενάριο, με τις λιγότερες κοινωνικές επιπτώσεις. Εγώ λέω να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους:

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΩΡΗ, ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΙΑ 1 ΧΡΟΝO ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ. ΜΕΤΑ ΤO ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΗ.

Θα ήθελα όμως να επιστήσω την προσοχή σας στις δράσεις 3 και 6-7:

Από τη δράση 3 είναι φανερό ότι οι υπάλληλοι που θα επιλεγούν, πάνε για απόλυση. Και , αφού θα έχουν λάβει και ειδοποίηση, θα πάρουν τη μισή αποζημίωση που δικαιούνται, σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο για τα εργασιακά.

Το ίδιο και για τις δράσεις 6 και 7, με τη διαφορά ότι στην 7 περιλαμβάνεται και ο στενός δημόσιος τομέας. Και με κατάργηση οργανικών θέσεων κατά 30%, ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ. 

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2013 ΛΟΙΠΟΝ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΤΟ 30% ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ. ΚΙ ΕΠΕΙΔΗ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ, ΓΙΑΤΡΟΙ, ΚΑΙ ΠΑΠΑΔΕΣ, Η ΚΑΜΠΑΝΑ ΧΤΥΠΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ.

Αυτό είναι λοιπόν το “ήπιο” σενάριο που επέλεξε η κυβέρνηση. Και δεν μπορώ να φανταστώ καν πιο ήταν το πιο σκληρό…

Υ.Γ.: Η δράση 4 είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Εδώ οι ίδιοι οι υπάλληλοι δεν ξέρουν αν έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα σύνταξης, η κυβέρνηση θα τους βρει από μόνη της και θα τους συνταξιοδοτήσει υποχρεωτικά!!! Άσε που κάνουν αίτηση για σύνταξη, και παίρνουν απάντηση μετά από 2 χρόνια!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου