Αγαπημένα βιντεάκια

Loading...
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Τρίτη, 3 Μαΐου 2011

Το κείμενο παρέμβασης της Κίνησης “Όχι Ακριβά Εισιτήρια” στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 3/5/11

Κύριε Δήμαρχε,Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Με αφορμή τις νέες εξωπραγματικές αυξήσεις στις τιμές του αστικού ΚΤΕΛ (δεύτερη μέσα σε 2 χρόνια της τάξης του 26-30%!)εδώ και 4 μήνες δραστηριοποιείται ανοιχτή και ανεξάρτητη επιτροπή κοινωνικών φορέων και πολιτών που έχει μαζέψει πάνω από 2000 υπογραφές τις οποίες και καταθέτουμε σήμερα και παλεύει για:
· να μην περάσει το νέο χαράτσι της κυβέρνησης
· να πάρει το ΚΤΕΛ πίσω τις νέες αυξήσεις
· να αναλάβει ο δήμος τις ευθύνες του και να σταθεί πλάι στα αιτήματα των πολιτών
· δωρεάν εισιτήρια σε άνεργους, μειωμένα στους εργαζόμενους που πηγαίνουν και έρχονται στη δουλειά τους, στα άτομα με πολύ χαμηλά εισοδήματα, μικρο συνταξιούχους, φοιτητές, μαθητές, ασθενείς που ανεβαίνουν σε ΠΑΓΝΗ και Βενιζέλειο.
Θα θέλαμε αρχικά να θέσουμε υπ όψη σας κάποια ιστορικά και νομικά στοιχεία που τεκμηριώνουν τη μεγάλη ευθύνη που έχει ο δήμος στο ζήτημα των Δημόσιων Μεταφορών και στο καθορισμό των κομίστρων, ένα ζήτημα που απασχολεί πολλές κοινωνικές ομάδες και μας φέρνει και μας σήμερα εδώ.
· Καταρχάς, ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα των Δήμων στον καθορισμό δρομολογίων αλλά και κομίστρων των αστικών ΚΤΕΛ ενισχύεται με τον νόμο 3852/2010 (γνωστός και ως Καλλικράτης).
· Να σας θυμίσω ωστόσο, ότι ο Δήμος Ηρακλείου, είχε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και στο παρελθόν στο συγκεκριμένο θέμα.
 Το 2007 η ΚΕΔΚΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων) αποφάσισε το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Αυτό το πρόγραμμα θα είχε διάρκεια από την 1/9/2007 μέχρι τις 31/12/2009 και θα χρηματοδοτούσε δήμους της περιφέρειας ώστε να αποσυμφορηθούν τυχόν κυκλοφοριακά προβλήματα αλλά και να υπάρξει οικονομική ανακούφιση στις τιμές των κομίστρων. Το πρόγραμμα το αποφάσισε η ΚΕΔΚΕ κατόπιν πίεσης των δήμων της επαρχίας. Κι αυτό γιατί Αθήνα και Θεσσαλονίκη λάμβαναν κρατική επιχορήγηση 500 εκατ. ευρώ ετησίως για τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ αντίστοιχα.
· Έτσι, η ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ θα λειτουργούσε πιλοτικά μέχρι το 2009. Η αρχική χρηματοδότηση του προγράμματος, αν και πολύ μικρότερη του αναμενόμενου, θα ήταν της τάξης των 40 δις ευρώ. Στην χρηματοδότηση θα συνεισέφεραν το Υπ. Εσωτερικών, το Υπ. Μεταφορών, το αναπτυξιακό πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ και η ίδια η τοπική αυτοδιοίκηση από τους πόρους της. Με τη λήξη του προγράμματος, θα συνέχιζε η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Με αυτήν την χρηματοδότηση θα μπορούσαν να καθιερωθούν νέα και πιο συχνά δρομολόγια και φυσικά πιο φθηνά εισιτήρια.
· Ο δήμος Ηρακλείου και το αστικό ΚΤΕΛ συμφώνησαν να μπουν στο πρόγραμμα, αν και πολύ καθυστερημένα. Υπέγραψαν συμφωνία και έτσι το πρόγραμμα στο Ηράκλειο θα γινόταν σε συνδυασμό με την κυκλοφοριακή μελέτη της παλαιάς πόλης, που όριζε τη δημιουργία 2 γραμμών mini bus για την αποσυμφόρηση του κέντρου με φτηνό εισιτήριο και θα είχε τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ εκτός των τειχών.
· Σήμερα, αγνοείται η κατάληξη του προγράμματος, των συμφωνιών και των υποσχέσεων. Και αυτό με ευθύνη και του δήμου και του αστικού ΚΤΕΛ. Για λίγο χρονικό διάστημα θεσπίστηκαν 3 επιπλέον δρομολόγια που ήταν δωρεάν αλλά μετά διακόπηκαν. Επίσης, mini Bus ή επιδοτούμενο εισιτήριο παρά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και τη σύμβαση που υπόγραψε με τα ΚΤΕΛ δεν είδαμε ποτέ στην πόλη μας. Αντίθετα, είδαμε δρομολόγια που δεν ήταν κερδοφόρα για τα ΚΤΕΛ Α.Ε να αραιώνουν και τις τιμές των εισιτηρίων να παίρνουν την ανηφόρα μέσα σε ένα χρόνο.
· Ως δήμαρχος τον Ιούλη του 2009 είχατε δηλώσει ότι έχετε βρει 3 μίνι Bus δωρεάν από μια δ/νση της ΕΕ. Αλλά ποτέ δεν τα είδαμε. Αξίζει να πούμε πως εκκρεμεί ακόμα να γίνει απολογισμός στο δημοτικό συμβούλιο για το πρόγραμμα “ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ” αλλά για τις συμφωνίες για τα mini bus. Πολλές φορές έχει αναφερθεί το ζήτημα στο δημοτικό συμβούλιο (ειδικά μετά τους ακτιβισμούς των φοιτητικών συλλόγων μέσα στο 2010) αλλά δημόσια απάντηση δεν υπάρχει.
· Σε Δημόσια Επιστολή μας που είχαμε απευθύνει μεταξύ άλλων και στους αιρετούς του Δήμου σας ρωτούσαμε:
1. “Σε τι ενέργειες θα προβείτε ώστε να μειωθούν οι εξωφρενικές τιμές στα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου, που κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών απαγορευτικές;
2. Τι δράσεις σκοπεύετε να κάνετε προκειμένου να διευκολυνθούν οι άνεργοι, οι φτωχοί, οι μικρο συνταξιούχοι, οι μαθητές, οι φοιτητές, τα ΑμΕΑ στις μετακινήσεις τους;
3. Τι προτίθεστε να κάνετε για να δημιουργηθεί Δημοτική Συγκοινωνία στην πόλη μας -κάτι που υπάρχει σε πολλούς και μικρότερους δήμους της χώρας, ανάγκη που επιτείνεται και μετά την διεύρυνση των ορίων του Δήμου;” Κανείς εκτός από τους επικεφαλείς της αντιπολίτευσης δεν μας έκανε την τιμή να μας απαντήσει.
· Συμπερασματικά, το υπουργείο λόγω μνημονίου και για “την σωτηρία της χώρας” κάνει τις μεταφορές αγαθό για λίγους και θεσμοθετεί αυξήσεις στα κόμιστρα των αστικών ΚΤΕΛ. Παράλληλα, ο Δήμος Ηρακλείου ενώ είχατε κινηθεί με το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ με μια λογική ανακούφισης εντούτοις το παρατήσατε, δεν το εφαρμόσατε, δεν διεκδικήσατε τη νόμιμη χρηματοδότηση. Ταυτόχρονα, δεν προχωρήσατε στην αγορά των mini Bus (που ήταν και σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη της παλαιάς πόλης) που θα παρείχαν γρήγορη και φθηνή εξυπηρέτηση και αγνοείτε τις εκκλήσεις της κοινωνίας για μια αντιμετώπιση στο πρόβλημα που έχει οξυνθεί. Τέλος, τα αστικά ΚΤΕΛ ΑΕ σκέφτονται βασικά την κερδοφορία και για αυτό και δεν έχουν κάνει τίποτα για τα αιτήματα των πολιτών του Ηρακλείου που παραπονιούνται για τα πανάκριβα εισιτήρια, εκδίδοντας τώρα πια εισιτήρια μέχρι και 1,50 ευρώ!
Θεωρώντας ανήκουστο και εξοργιστικό εδώ και 5 μήνες ουδείς επίσημος φορέας να μην έχει ευαισθητοποιηθεί και να μην έχει κάνει κάτι για το οξύ αυτό κοινωνικό πρόβλημα που απασχολεί τις πιο αδύνατες οικονομικά κοινωνικές ομάδες, ήρθαμε εδώ απαιτώντας η Δημοτική Αρχή να λάβει άμεσα μέτρα:
1. Να προχωρήσετε τα βήματα για τη δημιουργία ποιοτικής Δημοτικής Συγκοινωνίας
2. Να απαιτήσετε με ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου από το Υπουργείο κρατική επιχορήγηση για δωρεάν εισιτήριο σε ανέργους και μειωμένο σε χαμηλοσυνταξιούχους, φοιτητές, μαθητές, ασθενείς
3. Να πιέσετε τη διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου ΑΕ για ανακαθορισμό των κομίστρων
Δεν δεχόμαστε να πληρώσουμε εμείς τις επιταγές του Μνημονίου και της Κυβέρνησης!Ως εδώ!
Δε θα σταματήσουμε να οργανωνόμαστε αν δεν δικαιωθούμε!
Κίνηση «Όχι ακριβά Εισιτήρια»
Επικοινωνία: oxiakriboeisithrio@gmail.com
Εύα 6988393747         Δημήτρης 6932523543

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου