ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Συνεχίζονται οι τομές σε καινούρια οδοστρώματα στο Ηράκλειο

Την προηγούμενη εβδομάδα είχα επισημάνει το γεγονός ότι εταιρία τηλεφωνίας κάνει τομές με τις ευλογίες του δήμου Ηρακλείου στην οδό Επιμενίδου, μόλις 2 μέρες μετά την τοποθέτηση καινούριου ασφαλτικού τάπητα.

tomes paraliaki 1

Σήμερα διαπίστωσα ότι οι τομές αυτές συνεχίζονται ακάθεκτες. Μάλιστα, η πορεία των σωληνώσεων προχώρησες στη Δουκός Μποφώρ, και από εκεί στην παραλιακή λεωφόρο.  Όπως όλοι γνωρίζουμε όμως , και αυτό το έργο είναι σχετικά καινούριο, και έχει και προβλήματα με την παραλαβή του, και ουσιαστικά δεν έχει παραληφθεί ακόμα.

Μάλιστα, ο ασφαλτικός τάπητας της παραλιακής είναι ειδικού τύπου,  που στην τεχνική ορολογία ονομάζεται “τροποποιημένη άσφαλτος”. Η τροποποιημένη άσφαλτος χρησιμοποιείται σε έργα υψηλών απαιτήσεων, με απώτερο σκοπό τη .. μειωμένη συντήρησή της , αφού έχει υψηλότερες αντοχές και καλύτερη συμπεριφορά ακόμα και σε πολύ βαριά χρήση (π.χ. αεροδρόμια).

Και, ενώ έχει ξοδευτεί ένα μεγάλο κονδύλι για να τοποθετηθεί αυτός ο ακριβός ασφαλτοτάπητας, πριν ακόμα γίνει η οριστική παραλαβή του έργου, ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΟΜΕΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ! Η τομή αυτή μειώνει από μόνη της την αντοχή της ασφάλτου, αλλά μειώνει και την αισθητική του δρόμου. Και μιλάμε πάντα για ένα καινούριο έργο! Και φυσικά, δεν υπάρχει καμία περίπτωση η αποκατάσταση να γίνει με τροποποιημένη άσφαλτο, αλλά με την κοινή!

Είναι τόσο δύσκολο πια να σταματήσει να γίνεται αυτό; Φυσικά και όχι! Απλά χρειάζεται συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών, πράγμα που αποδεικνύεται πολύ δύσκολο για τα τοπικά δεδομένα!

Στην προκειμένη περίπτωση, θα μπορούσε να είχε επιλεγεί μία άλλη, παράλληλη διαδρομή, π.χ. από τη Λ. Ικάρου που δεν έχει καινούριο τάπητα, και να γίνουν μόνο κάθετες τομές και μόνο όπου απαιτείται στην παραλιακή λεωφόρο. Και αυτό αν ήταν άκρως απαραίτητο!! Όμως οι εταιρίες που κάνουν τα δίκτυά τους επιλέγουν τις πιο σύντομες και με το λιγότερο κατασκευαστικό κόστος διαδρομές, και αυτοί που δίνουν τις άδειες ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να ελέγξουν αν καταστρέφεται ένα καινούριο έργο, ή αν μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό!

Και αυτός που την πληρώνει είναι φυσικά ο χρήστης του δρόμου, που καλείται να ξαναπληρώσει σε λίγο καιρό για ένα νέο ασφαλτοτάπητα, ή επί χρόνια αναγκάζεται να κυκλοφορεί σε χιλιομπαλωμένους δρόμους, που μόνο φθορές προκαλούν στο όχημά του.

2 σχόλια:

  1. To απόγευμα περπάτησα την παραλιακή και το διαπίστωσα και εγώ από κοντά. Ας πάρουμε ως δεδομένο πως το συγκεκριμένο έργο έπρεπε να πραγματοποιηθεί με τομές κατά μήκος όλης της παραλιακής και πως διαφορετικά δε γίνονταν.

    1. Που είναι τα προειδοποιητικά σήματα που ενημερώνουν τους οδηγούς πως ακολουθούν έργα;

    2. Που είναι η περίφραξη του έργου; Απο τα ΚΤΕλ έως και τα φανάρια της κεντρικής εισόδου του Λιμανιού το μόνο προειδοποιητικό στοιχείο είναι τα βουναλάκια χώματος δεξιά και αριστερά των τομών. Το τι μπορεί να πάθει ένας μοτοσικλετιστής ή ένας ποδηλάτης εάν πατήσει ένς εκ των τροχών στις τομές δε χρειάζεται εγώ να σας το αναφέρω.

    3. Απ' όπου έχουν περάσει και έχουν κλείσει τις τομές (με μπετόν προς το παρόν) το θέαμα είναι σκουπίδια και σκόνες παντού με την άσφαλτο και τα πεζοδρόμια-ποδηλατόδρομοι λευκά από τη σκόνη. Προφανώς και δεν αναφέρομαι στο αισθητικό του θέματος (που θα έπρεπε καθώς εκατοντάδες τουρίστες περνούν καθημερινά από εκεί) αλλά στο πρακτικό. Έως πότε θα μειώνουν την αποδοτικότητα των δρόμων μας αυξάνοντας την ολισθηρότητα αυτών; Τι δεν καταλαβαίνουν; Δε μπορούν να κατανοήσουν πως καθημερινά απαξιώνουν τα ήδη κακομελετημένα έργα; Γιατί δεν καθαρίζουν στη συνέχεια, γιατί δεν παραδίδουν τους κοινόχρηστους χώρους όπως ακριβώς τους βρήκαν;


    "Ο Αναναίς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τροποποιημένη άσφαλτος μας μάρανε... Εμείς μόνο για χωματόδρομους είμαστε με τη διαχείρηση που κάνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή