Αγαπημένα βιντεάκια

Loading...
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012

Κατασκευάζεται ο … μίνι κυκλικός κόμβος στην 62 Μαρτύρων στο ύψος του ΑΒ Βασιλόπουλου (βίντεο)

image
Έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα, και μάλλον οδεύει προς την ολοκλήρωσή του η κατασκευή κυκλικού κόμβου στην 62 Μαρτύρων, στη συμβολή της με τις οδούς Πετράκη και Λευκωσίας (στο ύψος του ΑΒ Βασιλόπουλου και του Τζάμπο). Ένας κόμβος που κατασκευάζεται για λογαριασμό του δήμου Ηρακλείου από την εταιρία ΑΒ Βασιλόπουλος Α.Ε, προκειμένου η τελευταία να… λάβει κυκλοφοριακή σύνδεση και άδεια λειτουργίας για το Σούπερ Μάρκετ!!! Το ότι το κατάστημα λειτουργεί ήδη από τις 15 Σεπτεμβρίου χωρίς τίποτα από τα παραπάνω το έχω ήδη σχολιάσει σε προηγούμενη ανάρτηση.  Στην παρούσα ανάρτηση θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις ως προς τη χρησιμότητα του κόμβου αυτού, σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του.
Ο κυκλικός αυτός κόμβος είναι από τους μικρότερους που έχω δει στη ζωή μου, και σίγουρα ο μικρότερος που υπάρχει στο Ηράκλειο! Η διάμετρος της κεντρικής κυκλικής νησίδας δεν ξεπερνά (χωρίς να το έχω μετρήσει ακριβώς) τα 4,5 με 5 μέτρα! Ψάχνοντας να βρω αν αυτό το μέγεθος είναι “εντός προδιαγραφών” ανακάλυψα μερικά πράγματα για τους κυκλικούς κόμβους:

Βλέπετε στο παρακάτω σχήμα ένα τυπικό κυκλικό κόμβο σε αστική περιοχή (εντός πόλης δηλαδή). Αυτό που έχει σημασία σ’ ένα τέτοιο κόμβο είναι η “διάμετρος εγγεγραμμένου κύκλου”, δηλαδή ο χώρος ουσιαστικά που καταλαμβάνει ολόκληρος ο κόμβος, η νησίδα μαζί με τη λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων γύρω από αυτήν, και όχι το μέγεθος αυτής καθ’ αυτής της νησίδας.
image
Στους διεθνής κανονισμούς βρίσκουμε ότι η ελάχιστη διάμετρος του εγγεγραμμένου κύκλου θα πρέπει να είναι 15 μέτρα. Δηλαδή από το κέντρο της κυκλικής νησίδας και προς όλες τις κατευθύνσεις θα πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος τουλάχιστον 7,5 μέτρων προς όλες τις κατευθύνσεις για την κίνηση των οχημάτων. Όσο για την ακτίνα της κεντρικής νησίδας, μόνο οι Άγγλοι δέχονται τόσο μικρές ακτίνες των 2,5 μέτρων , με όλους τους υπόλοιπους κανονισμούς να απαιτούν 6, 7,5 και 13 μέτρα ελάχιστη ακτίνα!!!
image
Επιπρόσθετα, ένα λεωφορείο ή φορτηγό για να κινηθεί, ανάλογα με τη διάμετρο της κεντρικής νησίδας, απαιτεί και συγκεκριμένο χώρο γύρω από αυτήν. Σύμφωνα με τους Ελληνικούς κανονισμούς ένα λεωφορείο ή φορτηγό απαιτεί εξωτερική ακτίνα στροφής 10,5 με 11 μέτρα.
image
Συνοψίζοντας τα παραπάνω, για να μπορεί με ασφάλεια να κινηθεί ένα λεωφορείο ή ένα φορτηγό γύρω από τον υπό κατασκευή κόμβο της 62 Μαρτύρων – η οποιοδήποτε άλλο – θα έπρεπε η ακτίνα του εξωτερικού κύκλου να είναι 11 μέτρα.  Πράγμα που σε καμία περίπτωση δε συμβαίνει στο συγκεκριμένο κόμβο.  Επιπλέον, θα έπρεπε τα οχήματα που διέρχονται την λ. 62 Μαρτύρων να κάνουν μεγαλύτερη κυκλική πορεία, για να μειώνουν ταχύτητα, και όχι να πηγαίνουν σχεδόν ευθεία επειδή η κεντρική νησίδα είναι πολύ μικρή. Έτσι, δεν επιτυγχάνεται η βασική επιδίωξη ενός κυκλικού κόμβου, που είναι η μείωση της ταχύτητας και η αποφυγή ατυχήματος από τη μία, ενώ από την άλλη δεν είναι δυνατή η αναστροφή μεγάλων οχημάτων, όπως λεωφορείων και φορτηγών.
Τα παραπάνω βέβαια πιθανότατα να επιβεβαιωθούν στην πράξη, με τους οδηγούς να πληρώνουν και πάλι τη νύφη. Δεν ονομάζεται φυσικά τυχαία λεωφόρος (62) Μαρτύρων η οδός, αφού η ταλαιπωρία των οδηγών που τη διέρχονται καθημερινά είναι μεγάλη.  Εγώ βρέθηκα στο συγκεκριμένο σημείο πριν μερικές μέρες, κι έγινα μάρτυρας της προσπάθειας μιας νταλίκας εξερχόμενης από την οδό Ευαγγέλου Φραγκάκη (παλιά Πλεκτάμ) να στρίψει προς Γιόφυρο. Ακολούθησε φυσικά κυκλοφοριακό κομφούζιο, το οποίο κατέγραψα και βλέπετε στο παρακάτω βίντεο:
Ελπίζω στ’ αλήθεια να διαψευστώ και ο συγκεκριμένος κόμβος να λειτουργήσει μια χαρά. Αλλά η πράξη θα δείξει αν έχω εγώ δίκιο ή … ο άγνωστος μελετητής του ΑΒ Βασιλόπουλου που σχεδίασε το συγκεκριμένο κόμβο και η υπηρεσία του δήμου που εποπτεύει την κατασκευή του!

1 σχόλιο:

  1. Δεν ήταν ο Βασιλόπουλος το πρόβλημα. Το πρόβλημα είχε ξεκινήσει απο το Jumbo καθώς σε ώρες αιχμής γινόταν ο ίδιος χαμός.

    Ο Βασιλόπουλος φτιάχνει ένα στοιχειώδη κυκλικό κόμβο για να έχει την άδεια του και να είναι κύριος όπως απαίτησε ο δήμος.

    Όταν ο δήμος παρανόμως ζητά απο ιδιώτη να εκτελέσει "δημόσιο έργο" που είναι δικής του αρμοδιότητας και μάλιστα αμελώντας να θέσει κάποιες προυποθέσεις ως προς το μέγεθος του κόμβου και άλλα τεχνικά στοιχεία είναι αναμενόμενο και ο ιδιώτης προκειμένου να μην πάει δικαστικά και τρέχουν για μήνες να κάνει ένα στα γρήγορα the greek way και τέλος...

    Εδώ ο δήμος είχε κλείσει τόσες μέρες την 62 Μαρτύρων για έργα αποχέτευσης σκάβοντας τον μισό δρόμο και δεν είχαν την στοιχειώδη εξυπνάδα να ασφαλτοστρώσουν όλο το κομμάτι που έγιναν οι εργασίες και όχι μόνο την τρύπα πριν το ξαναδώσουν σε κυκλοφορία.

    Ας μην κλαιγόμαστε λοιπον που είναι μικρός ο κόμβος. Απο το τίποτα καλύτερα είναι. Αν ήθελε ο κύριος Κουράκης μεγαλύτερο να φρόντιζε να τον φτιάξει μόνος του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή