ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Προτάσεις για την..ανακούφιση του κυκλοφοριακού στο Ηράκλειο

image Αυτή τη βδομάδα μαθαίνω ότι ξανατίθεται επί τάπητος το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης του Ηρακλείου, και με ποιο τρόπο αυτή θα εφαρμοστεί. Μάλιστα, ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Μανόλης Βασιλάκης έχει προσκαλέσει για το σκοπό αυτό τον μελετητή κ.Ρέντζο από τον οποίο θα ζητήσει αναλυτική ενημέρωση.

Γνωρίζω καλά ότι το θέμα δεν είναι απλό. Αν ήταν απλό, θα είχε λυθεί εδώ και χρόνια. Κρύβονται πάρα πολλά συμφέροντα πίσω από αυτό, που εμποδίζουν τον εκάστοτε υπεύθυνο να πάρει τις αποφάσεις που πρέπει. Π.χ. τι διαδρομές θα ακολουθούν τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ αστικά λεωφορεία, τι είδους λεωφορεία θα μπαίνουν στο κέντρο, που θα υπάρχει ελεύθερη στάθμευση και για ποιους, ποιοι δρόμοι θα μονοδρομηθούν ενάντια στις επιθυμίες των καταστηματαρχών που τους θέλουν διπλής κυκλοφορίας για να έχουν (όπως λανθασμένα νομίζουν) περισσότερους πελάτες, που και πως θα μπαίνουν τα ταξί στο κέντρο, τι έσοδα θα χάσει ο δήμος από την ελεγχόμενη στάθμευση αν γίνει ελεύθερη για τους μόνιμους κατοίκους, και άλλα πολλά.

Εγώ σήμερα θα κάνω κάποιες απλές προτάσεις. Τόσο απλές, που δε χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις ότι μπορούν να εφαρμοστούν. Εξάλλου, ο κος Ρέντζος, ο μελετητής, είναι πολύ εξειδικευμένος στα κυκλοφοριακά, και σίγουρα θα έχει προτείνει επιμέρους λύσεις για διάφορα θέματα.

Τι λέει όμως η (δική μου) απλή λογική:

  • Καλές οι μονοδρομήσεις, σίγουρα βοηθάνε στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, αρκεί κάθε μονόδρομος να έχει το ζεύγος του προς την αντίθετη κατεύθυνση, ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι κινήσεις. Κάτι τέτοιο φυσικά και προβλέπεται στην κυκλοφοριακή μελέτη, ΟΜΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΙΧΤΟΙ, οπότε αμέσως μπλοκάρει η εφαρμογή της στην πράξη. Πρέπει λοιπόν να γίνουν οι κατάλληλες διανοίξεις, ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΘΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ χωρίς να εξετάσουμε την ιδιαιτερότητα των κτηρίων.
  • Τα λεωφορεία που θα κυκλοφορούν στο κέντρο θα πρέπει λόγω του μικρού πλάτους των δρόμων να είναι αντιστοίχως μικρά. Να κάνουν κυκλικές διαδρομές στο σταυρό της πόλης, και ο επιβάτης ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ στις γραμμές από και προς τις συνοικίες και τα Δ.Δ. του Ηρακλείου ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ.
  • Περιφερειακά του κέντρου και από όλες τις εισόδους της πόλης, να δημιουργηθούν ή να αξιοποιηθούν τα ήδη υπάρχοντα δημοτικά πάρκινγκ, ώστε ο δημότης να παρκάρει εκεί είτε δωρεάν, είτε πολύ φτηνά, και με την απόδειξη του παρκινγκ να μπορεί να χρησιμοποιεί το αστικό λεωφορείο που θα τον οδηγήσει στο κέντρο. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος που εργάζεται στην πόλη του Ηρακλείου, αλλά ζει εκτός αυτής, και μέχρι τώρα χρησιμοποιεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ το αυτοκίνητό του για να μετακινηθεί.

Οι παραπάνω απλές, απλούστατες προτάσεις, φυσικά και είναι γνωστές στους αρμόδιους. Εκτός όμως από τα διάφορα συμφέροντα που ανέφερα πιο πάνω που δεν τις αφήνουν να υλοποιηθούν, υπάρχει άλλος ένας βασικότατος λόγος: ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Το κυκλοφοριακό  για να βελτιωθεί (και όχι να λυθεί όπως μας αρέσει να λέμε), θα πρέπει να ενθαρρυνθεί ο δημότης να χρησιμοποιήσει με τους παραπάνω τρόπους που πρότεινα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Για να το κάνει όμως, θα πρέπει να τον συμφέρει και οικονομικά. Και αυτό θα γίνει μόνο αν ο Δήμος Ηρακλείου ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙ την περιμετρικά της πόλης στάθμευση και τις αστικές συγκοινωνίες.

Και φυσικά αν κι εμείς οι δημότες ξεφύγουμε από την αρρωστημένη νοοτροπία του “παρκάρω έξω από την πόρτα της δουλειάς μου ή του μαγαζιού που θέλω να επισκεφτώ”, που δυστυχώς στην πόλη έχει καταντήσει να είναι ο κανόνας…

1 σχόλιο:

  1. Σχετικά με το 2ο λογικο ερωτημα...
    Μια παράλογη εκδοχη και απορία : Πως γίνεται να επιτρέπεται στο Αστικο ΚΤΕλ για να μην κανει 1-2 παραπάνω δρομολόγια και πέσει εξω να κυκλοφορει τις Μαουνες φυσαρμονικες λεωφορία τις ώρες αιχμής απο την καλοκαιρινου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή