ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Αποκάλυψη: Κατάπτωση τμήματος της παραλιακής λεωφόρου!!! Κίνδυνος και για νέα κατάπτωση!!! Σφάλματα στη μελέτη, ή κακή κατασκευή;

Η εικόνα που αντίκρισα πριν μερικές ημέρες, όταν αποφάσισα να κάνω μια βόλτα πεζός στην πολυδιαφημισμένη και ακριβοπληρωμένη παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου, ήταν πραγματικά ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ!!! Δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που έβλεπα: ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ, ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΞΕΝΙΑ, ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ, ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ!!!

παραλιακή3

Το σημείο αυτό της παραλιακής λεωφόρου είναι στην περιοχή της Πύλης Δερματά, μετά το λιμενικό περίπτερο, απέναντι από το υπόγειο Πάρκινγκ της ΔΕΠΤΑΗ, και λίγο πριν το μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Η κατάπτωση δεν αφορά ευτυχώς τμήμα του οδοστρώματος, αλλά της ζώνης κυκλοφορίας των πεζών, και έχει συμπαρασύρει όλο τον εξοπλισμό που υπήρχε για την προστασία τους. Έτσι , ένας πεζός που κυκλοφορεί πλέον στην παραλιακή λεωφόρο, βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε ένα “γκρεμνό” ύψους 4 περίπου μέτρων, χωρίς να υπάρχει προστασία!!!

παραλιακή2

παραλιακή1

Η “αστοχία” αυτή στην παραλιακή οδό, έρχεται μόλις λίγα χρόνια μετά την κατασκευή της, και ενώ η οριστική παραλαβή του έργου έχει ήδη συντελεστεί. Όπως μπορείτε να διακρίνετε και από τις φωτογραφίες, ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ , ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΜΕ ΤΟΙΧΟΥΣ ΑΠΟ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ (ΜΠΕΤΟΝ). Για κάποιο λόγο, που πιθανότατα να αφορά την προστασία της Πύλης Δερματά (χωρίς να το γνωρίζω σίγουρα) ή άλλων αρχαιολογικών ευρημάτων, αποφασίστηκε αυτό το κομμάτι να μην αντιστηριχτεί με τοιχεία από σκυρόδεμα. Σεβαστό… Όμως σίγουρα η μελέτη που εφαρμόστηκε τελικά, αποδείχτηκε στην πράξη ότι δεν ήταν σωστή, αφού το τμήμα αυτό, που έχει κατασκευαστεί πάνω σε μπαζώματα, κατέρρευσε. Άλλο ένα λάθος της μελέτης, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, είναι έγιναν εκσκαφές στα μπαζώματα, για να περάσουν πιθανότατα τα δίκτυα φωτισμού, και πάνω ακριβώς από τα χαντάκια αυτά,ή ακριβώς δίπλα και εξωτερικά αυτών, κατασκευάστηκαν και τα τοιχάκια από μπετόν, πάνω στα οποία στηρίχθηκαν ΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΚΑΓΚΕΛΑ που βλέπετε να έχουν ξαπλώσει σήμερα στην αμμουδιά!!

παραλιακή4

Και αν νομίζεται ότι η κατάπτωση αυτή θα σταματήσει εδώ, είσαστε γελασμένοι!!! Στις επόμενες φωτογραφίες, θα δείτε ότι υπάρχουν και άλλα τμήματα της οδού, όπου το μπάζωμα κάτω από τα τοιχάκια από σκυρόδεμα έχει “κουφώσει”, και υπάρχει ΑΜΕΣΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΕΑΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ!!!

παραλιακή5

παραλιακή6

Αξιοσημείωτο πάντως είναι, πως οι μηχανικοί που έκαναν τη μελέτη, αλλά και αυτοί που κατασκεύασαν το έργο, επιβάρυναν με τόνους μπετόν ένα πρανές ύψους 4 μέτρων και βάλε, το οποίο είναι απλό μπάζωμα, χωρίς καμία αντιστήριξη!!! Πολύ περισσότερο δε, όταν το μπάζωμα αυτό είναι σε άμεση επαφή με τη θάλασσα, η οποία το διαβρώνει με τα κύματα!!!

Θεωρώ ότι υπάρχουν ευθύνες σε όσους εμπλέκονται στην κατασκευή του έργου, από τους μελετητές, μέχρι τους επιβλέποντες και τους κατασκευαστές. Αλλά και σε αυτούς που επέβαλλαν πιθανότατα τη λύση αυτή, μη δίνοντας τις απαραίτητες άδειες για την κατασκευή εκείνων των έργων που θα προστάτευαν το δρόμο από την κατάπτωση.

Όμως υπάρχει και ένα άλλο, μεγάλο θέμα στην όλη υπόθεση. Η κατάπτωση αυτή έχει γίνει εδώ και 20-25 μέρες περίπου, απ’ όσο μπόρεσα να διασταυρώσω… Και δεν έχει γραφτεί γι’ αυτό ούτε μία λέξη στον τοπικό τύπο, και δεν έχει ειπωθεί ούτε μια κουβέντα στα τοπικά ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις!!! Στο τμήμα βλέπετε αυτό, μοναδικός υπεύθυνος είναι ο δήμος Ηρακλείου, ο οποίος κατασκεύασε το έργο. Αντίθετα, από την άλλη πλευρά, στο τμήμα της παραλιακής που κατασκεύασε ο ΟΛΗ, μόλις έγινε η πρώτη ζημιά, μπήκαν στο έργο από επιτροπές διαπίστωσης βλαβών, μέχρι και Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων!!! Και ο Εισαγγελέας Ηρακλείου ενδιαφέρθηκε άμεσα!!!

DSC02817

Πέρα όμως από το “κουκούλωμα” που φαίνεται ότι επιχειρείται, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΗΦΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΠΕΖΩΝ! Η περιοχή θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να αποκλειστεί, ώστε να μην πλησιάζουν πεζοί το τμήμα που έχει καταρρεύσει, αλλά ούτε και το υπόλοιπο στο οποίο υπάρχει άμεσος κίνδυνος κατάρρευσης.

Κι επειδή τελευταία αρκετοί πολιτικοί φαίνεται ότι διαβάζουν το blog, αφού απαντάνε στις αναρτήσεις μας, περιμένω να δω ποια θα είναι η αντίδρασή τους στη συγκεκριμένη ανάρτηση…

6 σχόλια:

  1. paidia ayto exei ginei apo aytes tis dyo meres pou ekane polu kryo fysouse kai evrexe arxes dekemvri!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τι σημαίνει αυτό αγαπητέ; Θα βγαίνει και απαγορευτικό κυκλοφορίας στα "κουρακικά" έργα μετά από αυτό του απόπλου;

    Ντροπή σε όλους όσοι έχουν εμπλακεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα καλά και τα συμφέροντα, φίλτατοι. εβίβα ηράκλειο, το κουτόχορτο ανθίζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. νικος ο αλικαρνασσευς5 Ιανουαρίου 2011 στις 7:18 μ.μ.

    φουρτούνες στις θάλασσες
    αλλά γεμάτες τσέπες με ψάρια στη μπονάτσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΟΛΟΣΕΛΙΔΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΙΣ 28-12-2010 ΣΕΛ.3 ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ.
    ΟΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΛΕΤΕ "ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΡΑΦΤΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΙΚΟ ΤΥΠΟ..." ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΠΡΩΤΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με συγχωρείς φίλε μου που χρονιάρες μέρες δεν διάβασα τη "Μεσόγειος"... Πάντως η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη εφημερίδα διαφέρει από τις υπόλοιπες ως προς τη θεματολογία.
    Φτιάξτε και καμιά ιστοσελίδα να σας διαβάζουμε συχνότερα, γιατί η έντυπη ενημέρωση δεν πολυτραβάει πια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή